اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

محیط‌بانان میانکاله و آشوراده به وظایف قانونی خود عمل کردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش میانکاله و منطقه آشوراده، به وظایف قانونی خود عمل کردند.

محیط‌بانان میانکاله و آشوراده به وظایف قانونی خود عمل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، انتشار ویدئویی کوتاه از مشاجره لفظی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با محیط‌بانان منطقه آشوراده از روز گذشته در فضای مجازی و رسانه‌های داخلی و خارجی به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است.

ویدئویی که در آن مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در مواجهه با مسوول پناهگاه حیات وحش میانکاله که ماموریت حفاظت از منطقه آشوراده را  نیز بر عهده دارد، با فریاد و عصبانیت، محیط‌بانان را تهدید به ضرب و شتم می‌کند.

 عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در دیدار با محمود تقی‌پور، محیط بان و مسوول پناهگاه حیات وحش میانکاله و مسعود راهدار محیط‌بان پناهگاه حیات وحش میانکاله، با حمایت قاطع و دلجویی از این دو محیط بان وظیفه شناس،  به تشریح اتفاقات روز گذشته در منطقه آشوراده پرداخت و گفت: ساعت 10 و 30 دقیقه صبح روز جمعه 10 آذرماه سالجاری، مسوول پناهگاه حیات وحش میانکاله به همراه محیط بانان این پناهگاه،  به هنگام گشت و کنترل منطقه مشاهده کردند که نمایندگان ادارات بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان  بدون هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به عنوان مدیریت یکپارچه پناهگاه حیاط وحش میانکاله، با وارد کردن ادوات و تجهیزات راهسازی به جزیره آشوراده، قصد آغاز عملیات عمرانی را دارند.

وی ادامه داد: مامورین محیط زیست نیز ضمن رعایت ادب، متانت و شئون اداری و با معرفی خود از آنان درخواست کردند تا قبل از ورود به منطقه و عملیات عمرانی مجوزهای لازم را  ارائه کنند که متاسفانه این درخواست قانونی محیط بانان منطقه، مورد پذیرش مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان قرار نگرفت و نامبرده با تعرض به دو تن از مامورین و گرفتن لباس آنان، با داد و فریاد و توهین به محیط بانان، جو پرتنش و ملتهبی را ایجاد کرد.

کاویان با محکوم کردن این رفتار از سوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگردی استان گلستان با محیط بانانی که در حین انجام وظیفه بودند، افزود: در شرایط کنونی، که کشور بیش از پیش نیاز به همدلی و همراهی تمامی ارکان خود، اعم از دولت و مردم دارد،  انجام چنین واکنش‌های منفی آنهم از سوی یک مقام رسمی دولتی، یقینا به جایگاه نظام لطمه و موجب ایجاد تفرقه میان دو استان همجوار و همسایه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران  تصریح کرد: قطعا اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با جدیت، پیگیری‌های لازم از مبادی ذیربط را برای حمایت از شأن، جایگاه و حقوق محیط‌بانان در دستور کار قرار داد.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول