اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دانشگاه تهران طلایه‌دار تعداد پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری

دانشگاه تهران ضمن حفظ جایگاه نخست ملی در زمینه تعداد پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری در سال ۱۴۰۲، موفق شد طی یک سال گذشته ۱۳ پژوهشگر پراستناد به مجموعه پژوهشگران پراستناد خود در سال ۱۴۰۱ اضافه کند.

دانشگاه تهران طلایه‌دار تعداد پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، بر اساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) ، تعداد پژوهشگران پراستناد دانشگاه تهران در علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری در سال ۱۴۰۲ به ۵۱ نفر رسید.

این گزارش می‌افزاید: ۴۲۴ پژوهشگر ایرانی جزو پژوهشگران پراستناد برتر در حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری در سال ۱۴۰۲ قرار گرفتند که در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری دسته‌بندی شدند.

در گزارش پیشین که در سال ۱۴۰۱ منتشر شده بود، تعداد ۳۳۳ پژوهشگر به عنوان پژوهشگر پر استناد این حوزه معرفی شده بودند که در سال جاری شاهد رشد ۲۷ درصدی پژوهشگران هستیم.

معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است.

به لحاظ سهم پژوهشگران هر حوزه از مجموعه پژوهشگران پراستناد، پژوهشگران حوزه کسب‌وکار، مدیریت و حسابداری (حدود ۱۵ درصد) در رتبه اول قرار دارند و حوزه‌های موضوعی روانشناسی با ۱۰.۱۴ درصد و علوم اجتماعی با ۸.۹۶ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

مابقی پژوهشگران پراستناد مربوط به ۱۳ حوزه موضوعی جامعه‌شناسی و علوم سیاسی، روانشناسی، علوم اقتصادی، زبان و زبانشناسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تاریخی، زبان و ادبیات، حقوق، فلسفه، علوم جغرافیایی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، هنر و معماری و سایر هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول