اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

صادرات ۱۹ میلیون تُن محصولات پتروشیمی از گمرکات بوشهر

مدیرکل دفتر سرمایه ‌گذاری و امور اشتغال استانداری بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، حدود ۱۹ میلیون تُن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

صادرات ۱۹ میلیون تُن محصولات پتروشیمی از گمرکات بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ضرغام حیدریه مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور اشتغال استانداری بوشهر صبح امروز در نشست با مدیرکل صمت بوشهر، اظهار کرد: توسعه صادرات غیر نفتی در بنادر استان مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدواریم تولیدات بومی استان بوشهر اعم از محصولات پتروشیمی و سایر صنایع و تولیدات کشاورزی و آبزی پروری در کمترین زمان ممکن، صادر شود.

وی از صادرات حدود ۱۹ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: صادرات این میزان محصولات پتروشیمی در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مهدی صفوی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز با بیان اینکه صادرات از گمرکات استان بوشهر شامل سه گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاهای تولیدی در بخش های مختلف است، اظهار داشت: در ۸ ماه امسال ۲۲۱ هزار و ۴۱۳ تن میعانات گازی به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۶۷۷ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات میعانات گازی از استان بوشهر نسبت به ۸ ماه سال قبل ۷۲ درصد از نظر وزنی افزایش یافته است گفت: صادرات این محصول از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل صمت استان بوشهر به صادرات محصولات پتروشیمی از استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: در ۸ ماه امسال حدود ۱۹ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر به کشورهای هدف صادر شده که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

صفوی ارزش این محموله های صادراتی را ۷ میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار نام برد و گفت: در این مدت سایر کالاها از گمرکات استان بوشهر به میزان یک میلیون و ۲۵۳ هزار تن صادر شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول