اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده پارلمان اروپا: رژیم آپارتاید اسرائیل احترامی برای حقوق بین‌الملل قائل نیست

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا عصر شنبه تاکید کرد که اتحادیه اروپا در کشتن مردم در غزه شریک است و رژیم آپارتاید اسرائیل در سرزمینی که آن‌را اشغال کرده حق دفاع ندارد.

نماینده پارلمان اروپا: رژیم آپارتاید اسرائیل احترامی برای حقوق بین‌الملل قائل نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا عصر شنبه تاکید کرد که اتحادیه اروپا در کشتن مردم در غزه شریک است و رژیم آپارتاید اسرائیل احترامی برای حقوق بین‌الملل قائل نیست.

به گزارش منابع خبری، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا عصر شنبه به وقت تهران در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «رژیم آپارتاید و افراطی اسرائیل هیچ احترامی برای حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه قائل نیست.»

از صبح روز جمعه اول دسامبر، ارتش اسرائیل پس از آتش بسی که حدود یک هفته به طول انجامید و طی آن تبادل اسرا بین رژیم تل‌آویو و مقاومت فلسطینی صورت گرفت، تجاوزات خود علیه غزه را از سر گرفت.

 

یک منبع سیاسی اسرائیلی ادعا کرد «تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است.»

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در ادامه سخنانش گفت:«اتحادیه اروپا این را می‌داند و در این نسل کشی شریک است. بر اساس قواعد حقوق بین الملل، اسرائیل حق دفاع از خود در سرزمینی که آن را اشغال کرده است، ندارد.»

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که از ابتدای حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

وزارت بهداشت فلسطین همچنین خبر داد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل با ارتکاب دهها جنایت، موجب شهادت ۱۹۳ نفر و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر شده است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که جنگ این رژیم علیه مردم غزه، طولانی و نامعلوم خواهد بود.

 پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول