اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بازگشایی مسیر رودخانه قوری چای

توافقاتی بین مسوولان برای بازگشایی و ایمن‌سازی مسیر رودخانه قوری چای صورت گرفت.

بازگشایی مسیر رودخانه قوری چای

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مسیر رودخانه قوری چای در پایین دست بزرگراه حاج احمد متوسلیان (فتح) واقع در منطقه 21 به واسطه تغییر مسیر و انحراف غیراصولی رودخانه یکی از مهمترین و بحرانی‌ترین گلوگاه‌های سیلابی شهر تهران است که موجب بروز خطرات بسیاری خواهد شد.

خطرات جانی و خسارات مالی در این محدوده و مستحدثات پایین دست مشابه سیلاب دهه 70 خواهد بود و از این رو بازگشایی مسیر و آزادسازی بستر و حریم رودخانه در این محدوده لازم و ضروری است.

مسائل رفع خطر در این محدوده از سوی شهرداری تهران با همکاری شرکت آب منطقه‌ای تهران از سال‌های گذشته پیگیری و مکاتبات و اخطارهای متعدد در خصوص تجاوز به حریم این محدوده انجام شده است.

پیوست طرح بازگشایی و تعریض مسیر کانال تا تخلیه به رودخانه کرج آماده و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده تا اقدامات اجرایی آن در دستور کار قرار گیرد.  این طرح به منظور ایمن سازی و ساماندهی رودخانه قوری چای با توجه به نقشه های حریم و بستر اعلامی وزارت نیرو در این محدوده اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول