اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رونمایی از 200 عنوان کتاب تألیفی فرهنگیان استان سمنان

آیین رونمایی بیش از 200 عنوان کتاب تألیفی فرهنگیان استان سمنان در هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.

رونمایی از 200 عنوان کتاب تألیفی فرهنگیان استان سمنان

سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از برگزاری آیین رونمایی بیش از ۲۰۰ کتاب تألیفی فرهنگیان این استان خبر داد و اظهار کرد: معلمان مؤلف از ارکان مهم فرهنگ‌سازی در جامعه محسوب می‌شوند و آثار پژوهشی آن‌ها قابلیت ایجاد جریان فرهنگی را دارد.

وی افزود: معلمان قادر به تألیف کتاب‌هایی هستند که راهگشای مشکلات نظام تعلیم و تربیت خواهد شد و آیین رونمایی از تألیفات فرهنگیان استان از برنامه‌های شاخص آموزش و پرورش در هفته ملی پژوهش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین پژوهش را سنگ بنای بسیاری از تحقیقات و آینده هر کشوری دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از ساحت‌های شش‌گانه آموزش، توجه به امر پژوهش و نهادینه‌شدن آن برای دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی با بیان اینکه عصر حاضر، عصر پژوهش و جهش اطلاعات و توجه به خلاقیت‌های ناگریز و ناگزیر است، افزود: دنیای پژوهش‌نشده، ارزش زیستن ندارد و ضرورت دارد به‌صورت بنیادین به این موضوع توجه ویژه داشت.

وزیری تأکید کرد: پژوهش از زمان بدو تولد در ذات همه انسان‌ها وجود دارد و نگاه ما به این امر باعث می‌شود تا کودکانی خلاق و پژوهشگر تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: پژوهش باید از دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی آغاز شود و دانش‌آموزان در همین دوره، دستاوردهای پژوهشی خود را ارائه دهند.

وزیری بیان کرد: آشنایی با مراکز پژوهشی و بازدید از این نمایشگاه‌ها نیز بستر مناسبی است تا دیدگاه دانش‌آموزان ما نسبت به آینده تغییر کند و آن‌ها با کمک فناوری‌ها و پژوهش‌های قابل‌اجرا، گام‌های مثبت و مؤثری در مسیر پیشرفت علم و دانش بردارند.

وی تصریح کرد: فرصت‌های نمایشگاهی هر چند نمادین و کوتاه‌مدت باشد، می‌تواند در ارتقای سطح پژوهش و توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش اثر بگذارد.

پایان پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول