اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

‍ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در رشتخوار آغاز شد

در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری( مد ظله العالی )وناکیدات ریاست محترم جمهوری ، طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در رشتخوار آغاز شد.

‍ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در رشتخوار آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حسین باهوش ، فرماندار رشتخوار دراین مراسم اظهارکرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تاکیدات ریاست محترم جمهور، طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت با حضور حسین باهوش فرماندار رشتخوار و جمعی از مسئولین شهرستان و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بصورت نمادین در محل شرکت حمل و نقل پویندگان فجر طاهر رشتخوار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشتخوار از نظر آب و هوایی یک منطقه خشک و نیمه خشک است، گفت: خشکسالی های چند سال اخیر تاثیر بسزایی در حوزه کشاورزی داشته و تولید محصولات کشاورزی را بسیار کاهش داده است.

باهوش در ادامه با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از فرمایشات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: طرح کاشت درخت در راستای بهره وری بهتر و مناسب تر در رشتخوار اجرا و سعی شود از نهال هایی استفاده گردد که طراوت و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

باهوش گفت : طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت یک طرح ۵ ساله بوده که از سال ۱۴۰۱ در کشور استارت خورده است، فاز اول این برنامه طرح تولید نهال بوده که از سال قبل شروع شده و در سطح استان خراسان رضوی قریب به ۳۰ میلیون نهال تولید شده است و فاز دوم این طرح که مربوط به کشت نهال های تولیدی بوده از سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

گفتنی است ، این طرح صبح امروز ۱۱ آذرماه همزمان بصورت سراسری در کل کشور آغاز و در شهرستان‌ رشتخوار سه نمونه نهال اکالیپتوس، ولیک و عناب به همت مسئولین شهرستان کاشته شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول