اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اردوی پژوهشی ویژه اساتید و محققین مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان برگزار شد

معاون پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی گفت: بنای ما گفتگوی مقارنه ای است و دوره شکوفایی حوزه های علمیه زمانی بود که اهل سنت و شیعه با هم رفت و آمد داشتند.

اردوی پژوهشی ویژه اساتید و محققین مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین  مهدی غلامعلی معاون پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی در اردوی پژوهشی ویژه اساتید و محققین مدارس علوم دینی اهل سنت استان هرمزگان در قم، اظهار کرد: برادری امری فراموش شده است که باید بیشتر بر روی آن کار کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری بر اینکه روزی برادران شیعه و اهل سنت بتوانند در همین موسسه با هم جمع شده و با هم همفکری کنند، افزود:یکی از برنامه های ما، حضور علماء اهل سنت و شیعه در مناطق یکدیگر است.

معاون پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی به تاریخچه موسسه مذاهب اسلامی اشاره کرد گفت: موسسه مذاهب اسلامی در سال ۱۳۷۰ تشکیل شدکه اصل این موسسه برای استان سیستان و بلوچستان بود با این معضل که طلاب شیعی که به استان سیستان و بلوچستان می رفتند این موسسه برای دوره های مختلف ایجاد شد و کم کم گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: بنای ما گفتگوی مقارنه ای است و دوره شکوفایی حوزه های علمیه زمانی بود که اهل سنت و شیعه با هم رفت و آمد داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی با اشاره به جنگ غزه گفت: غربی ها به برادری رسیده اند و اما ما با وجود اینکه پیشینه جنگ با هم نداشتیم اینگونه نیستیم.

وی ادامه داد:کشورهای اسلامی در قضیه غزه نمره قبولی نگرفتند.

همچنین در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید کرم حسینی معاون آموزش و دکتر قاسمی معاون پژوهش موسسه مذاهب آموزش گزارشی از عملکرد این دو حوزه ارایه دادند.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول