اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| چتر حمایت دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی بر سر دانشجویان باشد

بحث اشتغال بعد از تحصیل موضوعی است که همواره دغدغه جامعه دانشگاهی بوده است، از این رو برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار رسیدگی به وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شدند.

فارس من| چتر حمایت دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی بر سر دانشجویان باشد

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، «فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها کجا مشغول به کار شوند؟»؛ این سوالی است که همواره ذهن دانشجویان را درگیر خودش کرده است، که خوب بعدش چه می‌شود؟ آیا بازار کار برای من دانشجو که ۴ سال عمرم را پای درس گذاشته‌ام، فراهم می‌شود؟ حرف دانشجویان این است که دانشگاه مسیری را برای بعد از فارغ‌التحصیلی فراهم کند و همواره چتر حمایت دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی میزبان دانشجویان باشد.

در این بین بیکاری را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اقتصادی کشورهای مختلف دانست که همواره دانشجویان را در روز‌های پر از امید و آرزو رها نمی‌کند و به عنوان یک دغدغه برایشان مطرح می‌شود.

این دغدغه به سامانه فارس من خبرگزاری فارس هم رسیده است و برخی کاربران سامانه فارس من با ثیت پویشی خواستار  «رسیدگی به وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی» شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«با سلام خدمت مسئولین محترم، لطفاً برای اشتغال دانشجویانی که در دانشگاه‌ها مخصوصاً دانشگاه‌های فنی که حرفه و مهارت لازم را یاد می‌گیرند فکری شود، نه کارخانه و شرکتی یا سازمان و اداره‌ای است که ما را استخدام کنند و نه دولت و برای حمایت به ما وامی برای خود اشتغالی پرداخت می‌کند. این در حالی است که بانک‌ها به صاحبان دارای مدارک فنی و حرفه‌ای وام می‌دهند اما وامی به ما تعلق نمی‌گیرد.»

علیرضا رحمتی سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: من خودم دانشجوی دانشگاه فنی‌حرفه‌ای بودم و با توجه به وضعیت تحصیل خود بیکار هستم، ما یک سازمان فنی‌وحرفه‌ای داریم و در کنار آن یک دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای داریم. در سازمان فنی‌حرفه‌ای شاهد دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی هستیم و بعد از تمام شدن دوره یک گواهی‌نامه هم می‌دهند، ولی فرد در دانشگاه  فنی‌وحرفه‌ای به عنوان دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کند.

* حساب عمر دانشجو پای درس را بکنید

وی افزود: من به عنوان یک دانشجو ۴ سال از عمر خود را پای درس گذاشته ام و لیسانس مکانیک گرفته‌ ام اما به من دانشجو یک مبلغی را وام نمی‌دهند، ولی به فردی که یک دوره ۶ ماهه در فنی و حرفه‌ای گذرانده است ۵۰۰ میلیون وام می‌دهند، در صورتی که اطلاعات، دغدغه‌ها و تلاش من خیلی بیشتر از آن فرد است؛ ما می خواهیم چتر حمایت دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی هم بر سر دانشجویان باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول