اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۸۰۱ هزار و ۷۰۱تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه طی ۸ ماهه سالجاری خبر داد.

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

ایوب کرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان،  از صادرات ۸۰۱ هزار و ۷۰۱تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه طی ۸ ماهه سالجاری خبر داد ، که این حجم افزایش ۲۴درصدی صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی بین کرد: در مجموع تناژ حمل شده از طریق این پایانه مرزی، یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۰۸ تن بوده که از این میزان ۸۰۱هزار و ۷۰۱ تن صادرات ،۱۶۰ هزار و ۹۲۲ تن واردات و ۲۸۸ هزار و ۷۸۵ تن مجموع ترانزیت است‌.

وی گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۳۶۰دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود:این پایانه مرزی از جایگاه ویژه ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های مرزی فعال کشور در حوزه صادرات و ترانزیت بشمار می‌رود.

کرد خاطرنشان کرد:موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌ مرزی میرجاوه به لحاظ همجواری با کشور پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند، قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل در استان ایجاد کرده که شاهد مبادلات تجاری با کشورهای منطقه هستیم.

پان پیام/3139
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول