اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشکیل کارگروه‌های تخصصی حل مسئله گامی در بررسی عالمانه مسائل استان

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به این که ظرفیت علمی نخبگانی بسیج در کنار مدیریت حکمرانی کشور یک ظرفیت است گفت: بررسی عالمانه مسائل شهر و استان بسیار مهم است و تشکیل کارگروه‌های حل مسئله در این راستاست.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی حل مسئله  گامی در بررسی عالمانه مسائل استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد باقری، مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان در نشست تخصصی جهاد تبیین «بسیج و اقتدار اجتماعی» دفتر بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه  اظهارداشت: در سنگر دانشگاه اشرافیت علمی برای رسیدن به اقتدار اجتماعی مدنظر است.  

وی با اشاره به  تدبیر امام راحل در شکل‌گیری بسیج و نقش آفرینی بسیج در همه حوزه‌ها به جایگاه  بسیج در نگاه جهانی اشاره کرد و گفت: افتخار و جایگاه فعلی بسیج مدیون تدبیر امام راحل و منویات رهبری معظم انقلاب است.

باقری یادآور شد: در تمام اتفاقاتی که در این ۴۴ سال در کشورمان افتاده نقش بسیج پررنگ است.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان به نقش بسیج در جامعه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین نقش بسیج از دفاع مقدس شروع شد، در این هشت سال تجربیات ارزشمندی در عرصه خدمت حاصل شد.

وی با تاکید بر این که اقتدار اجتماعی بسیج با توجه به زیرساخت و ظرفیت علمی بومی ایجاد شده است، بیان کرد: ظرفیت علمی و پژوهشی نیازمند تفکر است که جایگاه آن در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است، خوشبختانه همه به سمت اقتدار علمی است، در دانشگاه نقش آفرینی بسیج ویژه است.

باقری گفت: آنچه امروز به آن رسیده‌ایم این است که بسیج یک مدرسه بدون حصار است و به همین دلیل نگاهی که وجود دارد داشتن دانشگاه اجتماعی است؛ که در این دانشگاه هر کدام از ما در حوزه اقتدار باید نقش آفرینی کنیم.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: امروز سکولاریسم با تمام توان به مبانی معرفتی در دانشگاه هجوم می آورد، برای این مسئله باید راهکار پیدا کرد؛ در این زمینه استادان می‌توانند به صورت جدی نقش آفرینی کنند در این راستا استادان به‌عنوان  فرماندهان و دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم  وظایف ویژه و مهمی دارند.

وی با بیان این که در سه حوزه جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری که از منویات رهبر فرزانه انقلاب است باید کار کنیم و فعالیت‌های اقتدار‌ساز بسیج را رقم بزنیم، تاکید کرد: هر جایی نقش آفرینی کنیم اثر خودش را دارد؛ نقش آفرینی دانشگاه در یک شهرستان از ضروریات است و باید بدانیم که اثرگذار است.  

باقری با اشاره به این که مجموعه ظرفیت علمی نخبگانی بسیج در کنار مدیریت حکمرانی کشور  یک ظرفیت است، افزود: در سنگر دانشگاه باید اشرافیت علمی برای رسیدن به اقتدار اجتماعی باشد.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: دشمن دارد جدیدترین جنگ‌های شناختی خودش را علیه ما برنامه‌ریزی می‌کند، مقابله با توطئه‌های دشمن نیاز به اشرافیت علمی و  مقابله فهیمانه و علمی دارد.

وی افزود: بررسی عالمانه مسائل شهر و استان بسیار مهم است و یکی از دغدغه‌های بسیج اساتید از چند سال قبل تشکیل کارگروه‌های حل مسئله است، تشکیل این کارگروه‌های تخصصی  برای حل مسئله گامی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

 باقری با بیان اینکه دانشگاه در حل مسئله نقش مهمی دارد، توانمندسازی استادان را به‌عنوان یک محور مهم یادآور شد. 

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان بر بصیرت‌افزایی، جهاد تبیین بویژه تبیین فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و  برنامه ریزی برای آینده تاکید کرد و اظهار داشت: بیانیه گام دوم سند راهبردی ما برای چهل ساله دوم انقلاب اسلامی است.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول