اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سهم هر نوزاد زیر ۲ سال ۲۰ قوطی شیر خشک در ماه

معاون فنی دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: با اجرای طرح الزام داروخانه‌ها به ثبت شیر خشک در سامانه تیتک، قاچاق شیر خشک به خارج از زنجیره توزیع کاهش یافت.

سهم هر نوزاد زیر ۲ سال ۲۰ قوطی شیر خشک در ماه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، زمانی معاون فنی دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو ، در خصوص طرح توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در سامانه تیتک، افزود: از ۲۰ مهر ۱۴۰۲ که داروخانه‌ها ملزم به ثبت شدند، بیش از ۳ میلیون استعلام موفق در سامانه تیتک ثبت شده و دقیقاً مشخص است که هر قوطی شیرخشک در چه داروخانه‌ای و در چه تاریخ و ساعتی و با چه کد ملی ثبت شده است.

وی ادامه داد: قبلاً با توجه به اینکه به شیرخشک یارانه تعلق می‌گرفت، احتمال خارج شدن از زنجیره وجود داشت و با اجرای این طرح از قاچاق معکوس شیرخشک جلوگیری شده است.

زمانی با بیان اینکه طبق مصوبه قانونی باید به هر نوزاد زیر دو سال ۲۰ قوطی شیرخشک در ماه داده شود، افزود: قبلاً محدودیت‌هایی در توزیع وجود داشت که حالا این محدودیت‌ها نیز در حال برطرف شدن است. که از این تعداد ده قوطی یارانه‌ای و ده قوطی به صورت آزاد در اختیار خانواده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص قطعی سامانه تیتک نیز گفت: ما برای هزار و ۳۳۲ ژنریک دارو در همین سامانه جواب می‌گیریم و در ۶ ماه اخیر قطعی‌های ما زیر ۶ ساعت بوده است ولی با این حال در حال ارتقای زیرساخت‌ها هستیم.

پایان پیام/ ت 1212

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول