اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دانشجو اگر محقق و روشن‌فکر داشته باشد پیشران جامعه است

امام جمعه زاهدان گفت: دانشجو اگر علم و معرفت، تحقیق و روشن‌فکری داشته باشد یک انسان مفید و موثر خواهد بود که پیشران جامعه است و امید و نشاط را به جامعه تزریق می‌کند و جامعه را به حرکت وا می دارد.

دانشجو اگر محقق و روشن‌فکر داشته باشد پیشران جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا و حفظ فرد و جامعه تلاش در جهت دشمن شناسی و شهامت و شجاعت برای برخورد با دشمنان داخلی و خارجی است.

امام جمعه زاهدان ضمن گرامیداشت روز بسیج و روز نیروی دریایی عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری را در جمع بسیجیان و نیروی دریایی شنیدیم که سخنان ایشان حکیمانه و برای مردم، بسیج عزیز و مسئولان همواره راهگشاست و توفیق داشته باشیم تا این سخنان را آویزه گوش و مورد توجه قرار دهیم و بتوانیم راه نورانی انقلاب را طی و شاهد رشد و شکوفایی کشورمان باشیم.

امام جمعه زاهدان افزود: امروز ۱۰ آذرماه سالروز شهادت حضرت آیت‌الله سید حسن مدرس است بزرگواری که از علمای اصفهان در دوران مشروطه بود و به نمایندگی از علما و فقها به عنوان فقیه ناظر بر مصوبات مجلس شورای ملی آن روز انتخاب شد و در دوره های سوم تا ششم نیز نماینده مجلس از ناحیه مردم تهران بود.

وی ادامه داد: شهید مدرس در برابر استبداد رضا خان ایستاد و با او مخالفت کرد و بر سر ایستادگی در راه اسلام و دفاع از مردم جان خود را تقدیم کرد و رضا خان او را به شهرهای مختلف تبعید و سپس در کاشمر و با زبان روزه او را به شهادت رساندند و سالروز شهادت ایشان به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روز شهادت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری شده که الهام بخش است و اگر مجلس ما می خواهد انقلابی باشد نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی مثل شهید مدرس را نیاز داریم و در آستانه انتخابات هستیم و باید حواسمان جمع باشد و نمایندگانی متدین، متخصص، کارآمد، دلسوز مردم، دشمن شناس و مقاوم و با شهامت در برابر دشمنان داخلی و خارجی و به گونه‌ای باشند که با تهدید و تطمیع نهراسند و پایشان نلغزد.

وی گفت: ما در طول انقلاب اسلامی می‌شناسیم برخی افراد را که هرگز برای نمایندگی تبلیغ نکردند و مردم آن‌ها را به صداقت و کارآمدی می‌شناختند و به آن‌ها رای دادند و وقتی نماینده مجلس شدند از حقوق و امکانات مجلس استفاده نکردند و مردانه بدون وابستگی به جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها در دفاع از اسلام، انقلاب و خدمت به مردم ایستادگی کردند و ما به چنین نماینده‌هایی نیاز داریم.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر بخواهیم وضعیت تغییر کند باید فارغ از نگاه‌های قومی، مذهبی، جناحی، حزبی و خطی با رعایت معیارها و شایسته سالاری نماینده انتخاب کنیم و انتظار داشته باشیم در جهت دفاع از اسلام و انقلاب و خدمت به مردم تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به پنجشنبه ۱۶ آذر و روز دانشجو ادامه داد: این نامگذاری بر اثر شهادت دانشجویانی است که به دیدار معاون رئیس جمهور از ایران در سال ۱۳۳۲ اعتراض کردند و به شهادت رسیدند.

وی گفت: دانشجو اگر علم و معرفت، تحقیق و روشن‌فکری، دین و احساسات معنوی، شور دینی و انقلابی و آرمان‌گرایی را با جوانی و شادابی داشته باشد یک انسان ویژه، وجود مبارک و مفید و موثر خواهد بود که پیشران جامعه است و امید و نشاط را به جامعه تزریق می‌کند و جامعه را به حرکت وا می دارد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دانشجویان ما باید با احساس مسئولیت بیش از گذشته با ارائه فکر، طرح و برنامه، نقد منصفانه و مطالبه گری مجدانه در جامعه نقش آفرینی کنند و البته مسئولان هم باید زمینه مشارکت آن‌ها را فراهم و به مطالبه‌گری درست و بحق آن‌ها پاسخگو باشند و با صعه صدر برخورد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری در بیستم شهرویرماه سال جاری عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن در صدد توطئه است اما اگر ما بیدار بوده و غفلت نکنیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و فرمودند قرآن معیار حق و باطل را به ما نشان داده است.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن شاد و از سخن ما ذوق زده و در شبکه‌های خارجی از ما تعریف و تمجید کنند معلوم می‌شود که ما راه را درست نرفته و در نقشه و توطئه دشمن گرفتار شده‌ایم و در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.

آیت‌الله محامی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری قران معیار را به ما نشان داده است و این معیار در همه جا حاکم است و همه باید حواسمان باشد و هر کسی که جایگاهی داشته و سخنش شنونده دارد که در جامعه تاثیرگذار است باید به این معیار قرآنی توجه داشته باشند و بدانیم که اگر حرفی زدیم که دشمن و شبکه‌های معاند تبلیغ کننده حرف‌های ما شدند و روی آن تحلیل گذاشته و به تکرار پخش کردند نشان دهنده این است که ما علیه کفار نبوده و همراهی با پیامبر اکرم(ص) را نداریم ولو اینکه ادعای پیروی سنت پیامبر را داشته باشیم.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول