اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امنیت اقتصادی کشور رهین حضور قدرتمند در دریا است

امام جمعه بندرعباس گفت : امنیت اقتصادی کشور رهین حضور قدرتمند نیرو های دریادل در دریا ها است .

امنیت اقتصادی کشور رهین حضور قدرتمند در دریا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،  حجت‌الاسلام  و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان اظهار کرد: نیروی دریایی را باید با سه مرحله به آن باید نگاه کرد؛ مرحله اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران درخشش آنان در هشت  دفاع مقدس و با کمبود امکاناتی که داشتند اما میدان را از دست رژیم بعثی گرفتند و در روزهای آغازین با انجام عملیات‌های امثال مروارید نیروی دریایی صدام را فلج کردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، ایستادگی دریادلان ارتشی در مقابل آمریکا، ستودنی است و زمانی که نیروی دریایی آمریکا تا دندان مسلح بودند و قصد ایجاد ناامنی در منطقه را داشتند و جنگ نفتکش‌ها را شروع کردند در آن شرایط در حالی‌که یکی از ناوچه‌های نیروی دریایی، آسیب دیده بود اما این دلاور مردان ایستادگی کردند و این برگ‌های زرین از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

خطیب جمعه بندرعباس بیان کرد: مرحله دوم نیروی دریایی، دوران سازندگی است که خودش را برای چنین روزهایی آماده کرده است و با پیشرفت‌هایی که در حوزه نظامی و دریایی به دست آورده‌اند امروز به مرحله ارتقاء و توسعه رسیده‌اند و مرزهایش تنها منطقه‌ای نیست، افتخاراتی که نیروی دریایی در آب‌های فرا منطقه‌ای ما به وجود می‌آورند و امروز قدرت دریادلان ما در مدیترانه، کارائیب، آمریکای لاتین و ... و هر جا منافع کشورمان باشد حضور دارند.

امام‌‌جمعه بندرعباس تاکید کرد: امنیت اقتصادی کشور ما، رحیل حضور قدرتمند در دریا است؛ امروز با تقسیم کار بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش صورت گرفته دریا جولانگاه اقتدار دریادلان عزیزمان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با اشاره به روز دانشجو و تبریک این روز اذعان کرد: دانشجو به دنبال حرف نو و مستدل است و بر همه ما و رسانه‌ها و اساتید دانشگاه، فرهنگی و... باید به این نکته توجه کنیم که دانشجو به دنبال نو گرایی است و همین تفکرهاست که در پیشرفت تکنولوژی و جابه‌جایی در مرز دانش‌ها به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: دانشجو، آرمان‌گرا است؛ آرمان‌های انقلاب را دنبال می‌کند و دانشجو، ضداستکباری است و قطعا دانشجویان مراقب مارهای خوش خط و خالی که به دنبال افکندن دام برای دانشجویان هستند و نمی‌گذارند روحیه انقلابی را از آنها بگیرد.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: دم خروس دشمنان این مرز و بوم برای دانشجویان ما ظاهر شده و قطعا آنها فریب نمی‌خورند؛ از اغتشاشات سال گذشته تاکنون به خوبی دشمن‌شناس شده‌اند و جنگ غزه خیلی از مسائل را برای ما روشن کرد.

عبا‌دی‌زاده یاد آور شد: مردم، مجلسی در تراز شهید مدرس می‌خواهند؛ شهید مدرس ضد تهدید، ضد زیاده خواهی بود، آزاد مردی بود که به فکر منافع کشور بود، ضد نفوذ دشمن بود و روزنه‌ها را خوب رصد می‌کرد.

وی تاکید کرد: نگذارید در حوزه قانون‌گذاری قدرتی در شما نفوذ کنند؛ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تلاش کنند یک انتخابات سالم و انقلابی را به نمایش بگذارند، تلاش شود گفتمان امامین انقلاب را نشر دهند و تلاش کنند که جلوی مسائل ضد انتخاباتی را بگیرند و انتخابات سالم را برگزار کنند.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول