اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نماینده تراز انقلاب باید متدین، شجاع، کارآمد و دلسوز باشد

امام‌جمعه نطنز گفت: مجلس انقلابی نماینده انقلابی تراز می‌خواهد، نماینده تراز انقلاب باید تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت داشته باشد و در مقابل باطل و استکبار بایستد.

نماینده تراز انقلاب باید متدین، شجاع، کارآمد و دلسوز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی، امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی آن‌قدر گسترده است که انسان نمی‌داند از کجا باید شروع کند و این اقدامات غیرانسانی را موردبحث قرار دهد.

وی افزود: از زمان صدور اعلامیه بالفور و (شکل‌گیری رؤیای) تأسیس دولت یهود در مستعمرات بریتانیا در فلسطین در سال ۱۹۱۷ و واقعیت بخشی به آن در سال ۱۹۴۸، رژیم صهیونیستی همواره بر پایه زنجیره‌ای از دزدی، شکنجه، دروغ‌پردازی و خیانت شکل‌گرفته است، به نظر می‌رسد که این رژیم قصد دارد در عرصه انجام جنایت از جنایتکاران تاریخ مانند هیتلر، گوی سبقت را برباید و هرسال به آرزوی دیرینه‌اش برای ساکت نگاه‌داشتن دنیا در برابر خود و در نطفه خفه کردن اعتراضات نزدیک شود.

 یعقوبی بابیان اینکه عملیات طوفان الاقصی به‌خوبی انجام شد و امنیت رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد، تصریح کرد: متأسفانه، جامعه جهانی یهودیان و نخبگان غیر یهودی به‌شدت دنیای اطلاعات را تحت سیطره گرفته‌اند و برای اسرائیل چنان زمینه‌ای فراهم کرده‌اند که این رژیم حتی فلسطینیان بیشتری را از بین ببرد ولی بعد حقیقی و خوشحال‌کننده جنگ کنونی آن است که نشان داد رژیم صهیونیستی مانند خانه عنکبوت سُست و آمریکا هم یک ببر کاغذی است.

خطیب جمعه نطنز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و روز مجلس، گفت: مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد، همان وقتی‌که علی‌الظاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌ش شعار می‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد.

وی بیان کرد: مجلس انقلابی باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب کردن‌ها و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود و مجلس انقلابی نماینده انقلابی تراز می‌خواهد، نماینده تراز انقلاب باید چهار ویژگی تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت را داشته باشد و در مقابل باطل و استکبار بایستد.

یعقوبی با گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجو مؤذن جامعه است اما چرا چنین مسؤولیت سنگینی بر دوش قشر دانشجو است؟ این مسؤولیت سپاری مهم مربوط است، حماسه ۱۶ آذر دانشجویان و شهدای گران‌قدر آن را باید طلیعه استکبارستیزی جوانان با بصیرت ایرانی دانست.

امام‌جمعه نطنز ادامه داد: مسئله‌ای که ۱۶ آذرماه را نسبت به بسیاری از رخدادها متمایز کرده، این است که جریان دانشجویی مسلمان برخلاف بسیاری از سیاسیون و روشنفکران چپ و راست که یا خود در شکل‌گیری کودتا دخالت داشتند و یا با دولت کودتا کنار آمده بودند، برای مقابله با استبداد و استکبار وارد میدان شد تا آنجا که خونش، سنگ‌فرش‌های دانشگاه تهران را رنگین نمود و به جرأت می‌توان ۱۶ آذر سال ۳۲ را خودجوش‌ترین اقدام جنبش دانشجویی مسلمان علیه نظام شاهنشاهی و نماد استکبارستیزی این جریان دانست.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول