اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توزیع بیش از ۱۲۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان نیارمند چهارمحال و بختیاری

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امسال یک‌ هزار و ۲۵۰ سری جهیزیه توسط این نهاد در قالب سه طرح ۲۳، ۳۰ و ۴۳ میلیون تومانی در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۲۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان نیارمند چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید حیدری شامگاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، یک قرارگاه مردمی است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در چهارمحال و بختیاری با محوریت امور عمرانی، فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده است.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این قرارگاه موفق به ساخت ۱۵ واحد مسکونی در بازفت شده و همچنین ۷۵ واحد مسکونی را مرمت و بازسازی کرده است.

واکسینه و درمان ۱۳ هزار رأس دام

وی با اشاره به اردوهای جهادی دامپزشکی، بیان کرد: امسال اردوی جهادی دامپزشکی، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی طی مرحله اول در دهستان شلیل و روستای لندی و در مرحله دوم اردوی جهادی دامپزشکی در بخش بازفت برگزار شد و طی آن ۱۳ هزار راس دام واکسینه و درمان شد.

حیدری با اشاره به اینکه قرارگاه امام رضا(ع) استان از سال ۱۳۹۹ برای تهیه جهیزیه اقدام کرده است، تصریح کرد: امسال یک‌ هزار و ۲۵۰ سری جهیزیه توسط این نهاد در قالب سه طرح ۲۳، ۳۰ و ۴۳ میلیون تومانی در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: شناسایی خانواده‌های نیازمند توسط معتمدان محلی، روحانیون، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری صورت می‌گیرد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم آموزش‌های اشتغال برای افراد نیازمند و زنان سرپرست خانواده، اظهار داشت: با همکاری امور بانوان استانداری آموزش‌های اشتغال در تمام روستاهای بخش لاران برگزار شده است.

وی گفت: آموزش‌ها شامل احداث گلخانه‌های کوچک، تولید گیاهان دارویی، خیاطی، کشاورزی، پرورش قارچ و زعفران است که پس از پایان دوره نیز با همکاری جهاد کشاورزی گواهی برای افراد صادر می‌شود.

حیدری بیان کرد: طی هماهنگی با برخی سازمان و دستگاه‌ها از جمله سازمان بسیج، بنیاد علوی، جهاد کشاورزی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری افراد پس از طی دوره‌ها و توانمندی می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند و اشتغال پایدار داشته باشند.

تلاش در راستای کاهش تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی

وی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و کارهای فرهنگی برگزاری دوره‌های متعدد در راستای کاهش تیراندازی در مراسمات است که از ابتدای امسال در چهار شهرستان اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار توسط گروه جهادی از تبار آسمان آغاز شده است.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تیراندازی در مراسمات به عنوان فرهنگی غلط جا افتاده است و این گروه با شناسایی خانواده‌هایی که از این موضوع آسیب دیدند و برگزاری برنامه‌های متعدد به دنبال آسیب‌شناسی و کاهش این برنامه است.

وی با اشاره به کمک اساتید، صاحب‌نظران و دانشگاهیان، گفت: در تلاش هستیم با ایجاد یک الگوی درست این رویه اشتباه را در سایر استان‌ها نیز تغییر دهیم.

حیدری بیان کرد: با کمک خیران و با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی یک حساب حقوقی در بانک مهر ایران افتتاح شد و از معدل حساب افراد خیر، وام‌های قرض‌الحسنه ۷ تا ۲۰ میلیون تومانی به افراد نیازمند پرداخت می‌شود که تا کنون ۴۷۰ معرفی به بانک داشته‌ایم.

توزیع ۲۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر در چهارمحال و بختیاری 

وی تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ، حاشیه شهرکرد و شهرستان بن توزیع شد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سامانه سایه، برنامه‌ای است که نیازمندان و خیران را به هم وصل می‌کند و خیران برای رفع نیاز افراد اعلام آمادگی می‌کنند.

وی اذعان داشت: صنف پوشاک در استان با کمک‌های بسیار، به صورت مستمر لباس‌های مختلف تهیه و به قرارگاه اهدا می‌کند تا به تناسب بین نیازمندان توزیع شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول