اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تمرکز بر توزیع شیر در مدارس محروم کشور

رییس گروه هماهنگی سیاست‌های امنیت غذایی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به احیای برنامه توزیع شیر در مدارس گفت: اجرای این برنامه در مناطق محروم در اولویت است.

تمرکز بر توزیع شیر در مدارس محروم کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان زهرا عبداللهی عصر امروز در سومین مجمع سلامت استان اظهار کرد: این مجمع فرصت مناسبی برای همیاری دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی، غیر‌دولتی و مردم به منظور تلاش هر چه بیشتر برای ارتقای سلامت مردم کشور است.

وی گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد از حفظ و تامین سلامت جامعه بر عهده حوزه بهداشت و درمان است و ۷۵ درصد مابقی نیز با همفکری و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اتفاق خواهد افتاد.

رییس گروه هماهنگی سیاست‌های امنیت غذایی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: امنیت غذایی و تغذیه از اولویت‌های کشور است و به این منظور سند ملی امنیت غذا و تغذیه ۳۱ فروردین‌ماه امسال با حضور رییس جمهور با اولویت خاص تصویب و ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بند ۶ سیاست‌های کلی جمعیت، سیاست‌های کلی سلامت و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر هماهنگی‌ بین‌بخشی در تامین، حفظ و ارتقای کیفیت غذایی تاکید شده است.

عبداللهی گفت: امنیت غذایی به معنی دسترسی اقتصادی و فیزیکی مردم در تمام اوقات به غذای کافی و سالم با مطلوبیت اجتماعی و فرهنگی و بهره‌مندی سلول‌های بدن از مواد مغذی کافی برای دستیابی به زندگی سالم و فعال است. 

وی مطالبی در مورد میزان مصرف نان کامل و ارزش غذایی آن بیان کرد و گفت: نان غذای اصلی و قوت غالب مردم به ویژه اقشار کم درآمداست که تامین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد انرژی دریافتی را به عهده دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: با دستور وزیر بهداشت باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی کمیته فنی نان کامل و غذای سالم در سفره مردم تشکیل شود همچنین اجرای برنامه آرد و نان کامل، شیر مدرسه و پایش سلامت و ایمنی غذا با تاکید بر بهبود کیفیت و سلامت روغن‌های خوراکی و کاهش آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی مورد توجه قرار دارد.

وی هدف از احیای برنامه شیر مدرسه را پیشگیری از سوء تغذیه و بهبود یادگیری دانش‌آموزان دانست و گفت: با حمایت رییس جمهور و تخصیص اعتبار این برنامه در سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود و توجه به این موضوع در مناطق محروم بیشتر اولویت دارد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای فرهنگسازی تغذیه سالم یکی از اقدامات اصلی بهبود امنیت غذایی است‌.

وی گفت: باید حمایت‌های تغذیه‌ای و اجتماعی هدفمند برای گروه‌های در معرض خطر سوء تغذیه به عنوان یک راهکار فوری و کوتاه‌مدت با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم در دستور‌ کار باشد.

پایان پیام/ ۸۹۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول