اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ایجاد رشته بازیگری تئاتر و سینما در تربت حیدریه تجربه و دانش را درهم آمیخته است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: تربت‌حیدریه در حوزه هنر و به خصوص بازیگری و نمایش، هنرمندان نام‌آوری دارد و به تازگی با ایجاد رشته بازیگری در دانشگاه این شهرستان درصدد برآمده است، دریچه‌ای عالمانه به سوی هنر نمایش گشوده و بر غنای دانشی علاقه‌مندان این حوزه بیفزاید.

ایجاد رشته بازیگری تئاتر و سینما در تربت حیدریه تجربه و دانش را درهم آمیخته است

امیر قربانی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: دانشگاه آزاد تربت حیدریه از سال گذشته برای نخستین بار جذب دانشجوی رشته بازیگری را در مقطع کاردانی آغاز کرد و اکنون ۱۲ دانشجو در این رشته تحصیلی می کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: با توجه به پیشینه تربت‌حیدریه در زمینه هنر و به خصوص هنر تاثیرگذار نمایش، نیاز به تقویت درون‌مایه‌های علمی آن در فضای دانشگاهی احساس می‌شد.

وی افزود: ایجاد این رشته همچنین باعث افزایش شان علمی هنرمندان این خطه شده که نتایج آن را البته در دراز مدت و به تدریج در جشنواره‌های داخلی وخارجی خواهیم دید.

قربانی با بیان اینکه امیدواریم پای دیگر رشته ها نیز به دانشگاه های تربت حیدریه باز شود، گفت: امید است شاهد حضور هنرمندان برجسته کشور برای تدریس در این دانشگاه باشیم.

قربانی با اشاره به برخی هنرمندان نامدار کشور که ریشه در خاک تربت حیدریه دارند تاکیدکرد: مرحوم محمد قهرمان شاعر، غزل سرا، نوازنده چیره دستی چون کیوان ساکت، بانو ملک جهان خزاعی نقاش ، مجسمه ساز، سینماگر، کارگردان وفیلم نامه نویسی چون سعید سهیلی، کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده ای همچون فریدون جیرانی وبازیگرانی چون ستاره ولاله اسکندری همگی اصالت تربتی دارند.

محمد حاتمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در گفت وگو با خبرنگار فارس درتربت حیدریه اظهارکرد: از مهرماه پارسال وبرای نخستین بار درسطح دانشگاه های آزاد شرق کشور، این دانشگاه پذیرای تعداد معدودی دانشجوی رشته بازیگری، تئاتر، سینما و تلویزیون در مقطع کاردانی شد.

وی افزود: از آنجایی که اطلاع رسانی خاصی روی این رشته صورت نگرفته بود نیمسال نخست تحصیلی پارسال را با هفت نفر دانشجو ،که اکثر آنها غیر بومی بودند آغاز کردیم، اما برای نیمسال دوم از طریق سامانه سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش انجام شد و اکنون ۱۲ نفر در رشته بازیگری این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که هفت نفر از آنها دانشجویان پسر و پنج نفر دانشجویان دختر هستند.

حاتمی با بیان اینکه این رشته در زمره رشته های مهارتی است افزود: رشته های مهارتی با این هدف ایجاد می‌شود تا محدود به حوزه نظری وتئوری نباشد و دانشجویان در کنار فراگیری آموزش علمی، با مهارت های لازم آن رشته خاص نیز آشنا شده و بلافاصله بعد از دانش آموختگی جذب بازار شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه تصریح کرد: اکنون در این دانشگاه چهار رشته مهارتی کاشی و سرامیک، بازیگری، ساخت طلا و جواهر و طراحی دوخت دایر است که به رشته آخر که در مقطع کارشناسی است بقیه رشته ها در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا سال تحصیلی آینده مقطع کارشناسی رشته بازیگری را راه اندازی کنیم بیان کرد: برای تدریس نیز سعی شده از نیروهای متخصص بومی نیز استفاده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول