اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گرفتاری دوباره مردم در تأمین کپسول گاز و وعده های جدید

مردم هرمزگان که لوله کشی گاز ندارند مجبورند برای پخت و پز از کپسول استفاده کنند و روند روان و راحتی برای تأمین کپسول در نظر گرفته نشده تا مردم این نیاز خود را به راحتی تأمین کنند و برای تأمین یک کپسول دچار مشقت هایی هستند.

گرفتاری دوباره مردم در تأمین کپسول گاز و وعده های جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گرفتاری مردم هرمزگان در تأمین کپسول گاز همچنان ادامه دارد و در حالی که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با راه اندازی سامانه ای به نام سدف بدنبال مهار قاچاق این محصول است اما این سامانه و شیوه ثبت نام و حالا عرضه یک کپسول به مردم در پس برخی اطلاعیه های نامفهوم با گرفتاری های فراوانی همراه شده است.

هر خانواده بر اساس آنچه اعلام شده دارای سهمیه 4کپسول در ماه است اما به شرطی که همان کارت بانکی که در سامانه ثبت کرده را با خود برای تهیه کپسول همراه داشته باشد و مثلا اگر کارت در اختیار مرد خانواده باشد و او در محل کار و یا مأموریت و یا سفر باشد، عملا خانواده او برای گرفتن کپسول گاز مجبورند با نرخ آزاد بی حساب و کتابی مواجه شوند که از 300 تا 550 هزار تومان نیز به ازای هر کپسول بر او تحمیل می شود.

سوی دیگر ماجرا آن است که شرکت پخش فرآورده های نفتی و سازمان صمت هرمزگان در طول همه این سال ها هنوز مکان درست و مناسبی برای عرضه کننده کپسول در سطح شهرها در نظر نگرفته اند و اوضاع بلبشویی در محل های عرضه کپسول در چند بلوار و خیابان وجود دارد و هر بار که رسانه ها زبان به انتقاد از این وضعیت می گشایند، وعده هایی داده می شود و اطلاعیه هایی منتشر می شود اما یک ماه بعد دوباره همین وضعیت ادامه پیدا می کند و مردم گرفتار میان اطلاعیه ها و کمبودها و بی مدیریتی ها در این زمینه هستند.

وعده راه‌اندازی ۶ جایگاه توزیع سیلندرگاز مایع در بندرعباس

حالا دوباره از دیروز با افزایش انتقادات مردم و رسانه ها از وضعیت توزیع کپسول گاز و درماندگی بسیاری دیگر در این زمینه، حمزه زرنگاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری بندرعباس گفته که ۶ جایگاه جدید توزیع سیلندر خانگی برای تسهیل و دسترسی آسان شهروندان به گاز مایع در شهر بندرعباس راه‌اندازی خواهد شد.

وی دریافت هرگونه فرآورده نفتی را منوط به ثبت درخواست در سامانه الکترونیکی سدف به نشانی newtejaratasan.niopdc.ir دانست و افزود: کسانی که تاکنون نتوانسته‌اند ثبت‌نام خود را در این سامانه کامل کرده، هرچه سریع‌تر برای دریافت گازمایع خانگی به صورت یارانه‌ای اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هر خانواده در ماه می‌تواند چهار کپسول ۱۱ کیلوگرمی گازمایع از سامانه سدف خریداری کند، تصریح کرد: سهمیه ۴۴ کیلوگرمی هر خانوار در کارت بانکی عضو شبکه شتاب سرپرست خانوار ثبت می‌‎شود و با همین کارت بانکی می‌تواند سهمیه خود را از شرکت‎‌های پخش کننده با قیمت مصوب ۲۷۹ هزار ریال دریافت کند.

معاون فرماندار بندرعباس گفته اصناف دارای مجوز نیز برای دریافت سیلندرگاز مایع به صورت یارانه‌ای پس از ثبت نام خود در سامانه سدف و تایید اداره صنعت، معدن و تجارت، می‌توانند سهمیه ماهانه خود را دریافت کنند.

چهار مکان عرضه سیلندرگاز مایع در سطح شهر بندرعباس درنظرگرفته شده است که شامل بلوار هرمز، روبروی بلوار یاسر (ششصد دستگاه)، سیدکامل، کنار زمین ورزشی خورشید، میدان دوراهی ایسینی، روبروی راه ورودی کوهستان پارک پنجه‌علی و چهارراه پگاه به سمت بلوار امام حسین(ع) است و دراین مکان‌ها امکان ثبت‌نام در سامانه سدف هم فراهم است.

این اظهارات در حالی است که هزینه گازکشی منازل مردم نیز بشدت در ماههای اخیر افزایش یافته و در حالی که علمک گاز شهری در مقابل بسیاری منازل نصب شده اما مردم بی رغبت به گازکشی هستند و در حالی که ماهانه می توانند با 30 هزار تومان با یک کپسول نیاز خود را برای پخت و پز رفع کنند، عملا نیازی به گازکشی 20 تا 30 میلیونی در این شرایط اقتصادی نمی بینند و ضروری است تا مسؤولان امر برای سرعت بخشی به گازکشی منازل مسکونی، تسهیلاتی برای این منظور در نظر بگیرند و الا بی نظمی در توزیع کپسول و تحمیل برخی مصائب به مردم برای سوق دادن آنان به سمت گازکشی، تنها سبب ایجاد نارضایتی و ناراحتی مردم می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول