اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

گامی دیگر برای رفع مشکلات با سفر استاندار کرمانشاه به «کنگاور»

استاندار کرمانشاه در سیزدهمین سفر شهرستانی خود با استقبال فرماندار، مسوولان ادارات و نهادهای شهرستان، وارد «کنگاور» شد.

گامی دیگر برای رفع مشکلات با سفر استاندار کرمانشاه به «کنگاور»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه صبح امروز در دوازدهمین سفر شهرستانی خود به شرقی‌ترین شهرستان استان سفر کرد و با استقبال فرماندار و مسوولان ادارات و نهادهای شهرستان، وارد «کنگاور» شد.

 

محمدطیب صحرایی در ابتدای سفر خود با حضور در مزار شهدای شهر کنگاور با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

*کنگاور ظرفیت‌های خوبی در زمینه دامداری دارد

وی در ادامه این سفر در حاشیه بازدید از یک واحد دامداری صنعتی فعال در شهرستان کنگاور در جمع خبرنگاران، از دامداری به‌عنوان یکی از مزیت‌های خوب استان کرمانشاه در کشور  یاد کرد.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به قابیلت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان کنگاور در زمینه دامداری، افزود: این شهرستان با دارا بودن ۱۵ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین و تولید روزانه ۸۰ تن شیر در بحث دامداری به خوبی مطرح است.

 

وی با تأکید بر تقویت زنجیره تولید و ارزش افزوده، گفت: در این منطقه کارخانه شیر کم است همین دلیلی شده تا شیر تولیدی در این شهرستان فرآوری نشود. ان‌شاءالله با انجام فعالیت‌های پیش‌بینی و پس از تولید زنجیره را تکمیل کنیم تا اشتغال مولد، مفید و پایدار در شهرستان ایجاد شود. 

* ۲۵ هزار واحد مسکن ملی به کرمانشاهی‌ها واگذار شود

صحرایی سپس از پروژه ۴۱ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن کنگاور بازدیدی داشت.

 

رامین مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه در توضیح این طرح، پیشرفت عملیات آماد‌ه‌سازی این پروژه را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و ۶۰۴ واحد در ۸۰۲ قطعه ۲ واحدی ساخته خواهد شد که در کنار آن کاربری‌های مذهبی، فرهنگی، آموزشی، درمانی و فضای سبز نیز دیده شده است.

وی با اشاره به فعالی بودن پروژه‌های مسکن ملی در دیگر شهرستان‌های استان، افزود: براساس وعده‌داده شده باید تا پایان سال ۲۵ هزار واحد به مردم واگذار شود.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به تکمیل بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین در بخش روستایی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: واگذاری زمین در بخش روستای با هدف مهاجرات معکوس در قطعات ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری است.

گفتنی است، در سفر امروز معاونان استاندار هم حضور دارند و مسائل و طرح‌های حوزه خود را بررسی و جمع‌بندی آن را در جلسه شورای اداری شهرستان ارائه می‌کنند و در نهایت به صورت مصوبات عملیاتی در خواهد آمد.

بخش عمده اقدامات کارشناسی هم در جلسات و بازدیدهای تیم‌های اعزامی استاندار در روزها و هفته‌های گذشته و پیش از سفر انجام شده است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول