اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مهلت ۲۰ روزه دادستان بیرجند برای مشخص کردن وضعیت وسایل نقلیه رسوبی

دادستان بیرجند گفت: ۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های استان وجود دارد که از این تاریخ ۲۰ روز به افراد مهلت داده می‌شود وسایل نقلیه خود را با ارفاقات قانونی و تخفیف ۷۰ درصدی هزینه پارکینگ آزاد کنند.

مهلت ۲۰ روزه دادستان بیرجند برای مشخص کردن وضعیت وسایل نقلیه رسوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان، دادستان بیرجند امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: سیاست ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور تعیین تکلیف وضعیت تمام وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌ها است و دستگاه قضایی خراسان جنوبی و داستانی استان با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

 وی گفت: در راستای ماده ۳۰ قانون مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴ مزایده در استان برگزار شد و از مجمع ۹۰۰ وسیله نقلیه ۶۷۰ وسیل به فروش رسید. مزایده گسترده‌تری در ماه‌های آینده برگزار می‌شود و انتظار داریم مردم استان در این مزایده شرکت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتور سیکلت سال‌ها در پارکینگ‌های استان رسوب شده و اقدامی جهت خروج آنها از پارکینگ‌ها صورت نگرفته است، لذا از این تاریخ ۲۰ روز به افراد مهلت داده می‌شود وسایل نقلیه خود را با ارفاقات قانونی و تخفیف ۷۰ درصدی هزینه پارکینگ آزاد کنند. چنانچه بعد از ۲۰ روز این وسایل نقلیه آزاد نشد با طی روند قانونی دادگاه اصل ۴۹ بعد از صدور رأی به ستاد اجرایی فرمان امام(ره ) تحویل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی اظهار داشت: وسایل نقلیه‌ای که به دلیل نداشتن بیمه توقیف شده با أخذ تعهد از صاحب وسیله مبنی بر عدم استفاده از آن تا زمان صدور بیمه‌نامه به صاحب آن تحویل داده خواهد شد.

وی درباره خودروهای شوتی گفت: این خودروها برای مرتبه اول طبق مصوبه شورای تأمین بعد از پرداخت جزای نقدی به مدت 3 ماه توقیف می‌گردد و در مرتبه دوم مدت توقیف به 6 ماه افزایش خواهد یافت. تدابیری اندیشده خواهد شد تا هزینه پارکینگ خودروهای شوتی با توجه به خطرآفرینی بالای آنها، نسبت به سایر خودروها بیشتر شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در رانندگی گفت: روز گذشته 6 هزار کلاه ایمنی توسط صندوق خسارت‌های بدنی در جهت فرهنگ سازی و جلوگیری از صدمات ناشی از رانندگی بدون کلاه ایمنی بین راکبین موتورسوار در سطح کشور توزیع شد.

وی با اشاره به فوت 230 نفر در اثر تصادفات از ابتدای سال تاکنون در استان گفت: از شهروندان تقاضا داریم ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را با پلیس داشته باشند تا شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول