اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخورد جدی با حاملان کالای قاچاق در سمنان

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: برخورد جدی با خودروهای تندروی حامل کالای قاچاق موسوم به «شوتی» در دستور کار فراجاست.

برخورد جدی با حاملان کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان در جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا با محوریت برنامه‌ریزی برای خودروهای سواری فعال در انتقال کالای قاچاق که در سالن فجر فراجای سمنان برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد فرماندهی انتظامی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری، پیش‌بینی و مبارزه است.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مهم‌ترین مأموریت پلیس امنیت اقتصادی اعلام و بر تعامل و همکاری دیگر رده‌های فراجا با این پلیس تأکید کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل‌های صادره از ستاد کل نیروهای مسلح، در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز باید از ظرفیت سایر نیروهای مسلح نیز بهره برد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با اعلام اینکه برخورد با خودروهای تندروی حامل کالای قاچاق موسوم به شوتی در دستور کار فراجاست، گفت: پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید همچون گذشته بدون هیچ مماشاتی با هیچ نهاد و شخصی، به تلاش و مبارزه جدی خود با این پدیده ادامه دهد.

میراحمدی بر نقش رسانه‌ها در مأموریت مهم مبارزه با قاچاق کالا تأکید و بیان کرد: اگر مردم آسیب‌های کالای قاچاق و آثار مخرب ناشی از آن را بر اقتصاد، بیکاری، سلامت و بهداشت دریابند، در استفاده از کالاهای داخلی مشارکت بیشتری خواهند داشت که این امر تنها با قدرت نرم رسانه‌ها تحقق خواهد یافت.

وی استفاده از کالای قاچاق در محل کار، زندگی و کانون خانواده را به پذیرش اسب تروای دشمن تشبیه کرد و گفت: زمانی که کالاهای لوکس و زینتی فرنگی وارد زندگی مردم می‌شود، کم‌کم فرهنگ اشرافی‌گری و شیفتگی به غرب در ذهن آنان رسوخ کرده و مقدمه اضمحلال فکری و آنچه را که دشمن در پی رسیدن به آن است، را فراهم می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بر لزوم تعامل و همکاری تنگاتنگ پلیس امنیت اقتصادی با سایر نهادها برای مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و افزود: امنیت یک مقوله فرابخشی است و باید سهم سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کاهش جرائم اقتصادی را احصا و از آنها مطالبه‌گری کنید.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول