اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

دلیل ایجاد صف‌های گوشت مرغ در ارومیه چیست؟

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه اول مهر ماه سال جاری حدود ۲۵۰هزار قطعه کمتر از نیاز بازار استان جوجه‌ریزی صورت گرفته که این عامل موجب کمبودهای گوشت مرغ در چند روز گذشته بوده است.

دلیل ایجاد صف‌های گوشت مرغ در ارومیه چیست؟

خسرو شهبازی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به صف‌های خرید گوشت مرغ چند روز اخیر در ارومیه اظهار داشت: درحال حاضر هیچگونه کمبود عرضه گوشت مرغ در سطح شهر ارومیه وجود نداشته و روزانه حدود ۲۰۰تن مرغ در بازار توزیع می‌شود که به اندازه نیاز واقعی بازار است و با ادامه این روند امیدواریم در چند روز آینده آرامش به این بازار برگردد.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکل بوجود آمده در روزهای اخیر، در بازار گوشت مرغ ارومیه، تصریح کرد: مشکل از آنجایی ناشی شد که در شهریور ماه امسال کل ظرفیت سالن‌های مرغداری‌ها تکمیل و قیمت مرغ حدود ۷۱ تا ۷۳هزار تومان شده بود که تولیدکنندگان به دلیل ضرردهی اقدام به عدم فروش مرغ‌ها کردند که همین امر سبب کاهش جوجه‌ریزی شد.

وی افزود: از نیمه دوم مهرماه و اوایل آبان جوجه‌ریزی واحدها بصورت مطلوب صورت گرفته بصورتی که حتی بیش از نیاز استان جوجه‌ریزی شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: مردم بیشتر از نیاز خود اقدام به خرید گوشت مرغ می‌کنند و با توجه به نبود مشکل در عرضه، خرید مازاد موجب بوجود آمدن تقاضای کاذب در بازار شده است.

خسرو شهبازی با بیان اینکه مشکل کمبود عرضه گوشت مرغ در روزهای گذشته گریبانگیر استان‌های همجوار ما نیز شده است گفت: استان‌های همجوار نیازمند تولید ما هستند و ما در حدود ۲۰ الی ۳۰درصد تولید خود را به آذربایجان‌شرقی اختصاص می‌دهیم.

این مقام دولتی با بیان اینکه ما در برهه کنونی نه نیازی به توزیع مرغ یخ‌زده داریم و نه می‌توانیم آن را توزیع کنیم گفت: ذخایر استراتژیک مرغ در شرایط مطلوبی قرار دارد ولی این ذخایر برای مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: گوشت مرغ درحال ذخیره‌سازی است و روزانه در حدود ۱۰۰ تن گوشت مرغ از کشور ترکیه وارد کشور شده و مستقیما به تهران انتقال می‌یابد‌‌.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ قیمت مصوب ندارد، اظهار کرد: بر اساس آنالیز کارشناسان جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلو گوشت مرغ حداقل باید ۸۵ هزار تومان باشد.

وی عنوان کرد: در چند ماه گذشته قیمت مرغ در حدود ۷۱هزار تومان بود، درحالی که قیمت تمام شده برای تولید کنندگان ۷۹هزار تومان بوده که این عامل موجب ضرردهی واحدهای تولید گوشت مرغ شده بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: استان ظرفیت شش میلیون قطعه جوجه‌ریزی را دارد ولی بدلیل عدم توانایی شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید بالاتر از ۷۳هزار تومان گوشت مرغ و همچنین عدم مجوز صادرات گوشت مرغ، این ظرفیت اجرایی نمی‌شود.

شهبازی در پایان گفت: بازار آذربایجان‌شرقی در حدود ۳۰درصد تولید استان مارا به خود اختصاص می‌دهد و ما نیز محدودیت‌هایی برای انتقال بیشتر گوشت مرغ کرده ولی شاهد قاچاق مرغ از طریق جاده‌های فرعی به این استان هستیم.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول