اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس‌من| بازار اصلی پرندگان فریدونکنار جمع‌آوری شد

رئیس اداره محیط‌زیست فریدونکنار گفت: درحالی که بازار اصلی پرندگان جمع‌آوری شد اما بخش‌های پیدا و پنهان مربوط به این بازار به اتمام نرسید‌.

فارس‌من| بازار اصلی پرندگان فریدونکنار جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «کشتار پرندگان مهاجر را در فریدونکنار متوقف کنید» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ هرساله در فصل مهاجرت پرندگان به تالاب فریدونکنار و میانکاله تعداد زیادی از این پرندگان به طرز فجیعی کشته می‌شوند.

این کشتار به وسیله سلاح‌های شکاری و روش‌های ناجوانمردانه‌ای صورت می‌گیرد؛ لذا ما مخاطبان جهت جلوگیری از این کشتار بی‌رحمانه از محیط زیست تقاضا داریم جلوی آن را بگیرد.

صمد کیانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریدونکنار در همین خصوص با اشاره به اینکه بازار پرندگان یکی از پرچالش‌ترین موضوعات زیست‌محیطی در شهرستان فریدونکنار است، اظهار کرد: بر اساس قانون شکار و صید، برپایی بازار پرندگان جرم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تحقیقات و هماهنگی‌های صورت گرفته، افرادی که در این بازار به‌صورت گسترده نقش داشتند از سوی مراجع قضائی شناسایی شدند و ورودی‌های این بازار تحت کنترل قرار گرفت.

کیانی تصریح کرد: امسال طی دو مرحله عملیاتی را انجام دادیم و بازارهایی که در سطح شهرستان وجود داشت با همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران و همکاران یگان ویژه از شهرستان‌های مختلف و شورای تامین فریدونکنار به این بازار ورود و بساط این بازار را جمع‌آوری کردیم.

رئیس اداره محیط‌زیست فریدونکنار گفت: درحالی که بازار اصلی پرندگان جمع‌آوری شد اما بخش‌های پیدا و پنهان مربوط به این بازار به اتمام نرسید و متاسفانه به طور گسترده‌ای تورها و دام‌های هوایی را در شهرستان مشاهده می‌کنیم و صید نامتعارف وجود دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه دامگاه‌داران از دوما به سمت کِرِس، گِذِر، دام‌های هوایی و شب‌دام تمایل پیدا کردند، گفت: این یک روش غیرقانونی  و غیر مجاز که به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

کیانی با تاکید بر اینکه سازمان محیط‌زیست با دومای سنتی مشکلی ندارد، افزود: اگر صیادان خودشان را به‌عنوان حامی محیط‌‌زیست بدانند و روش‌های صید غیرمجاز را حذف کنند، سازمان محیط‌زیست هم  پروانه انتفاعی برای دامگاه‌داران صادر خواهد کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول