اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مدرسه‌ای که به دستور دادستان نونوار شد

این روزها اگر از حال و روز مدرسه هاجر بپرسیم، رنگ و رویش بازگشته و نونوار شده، جیر جیر پنجره‌ها خوابیده و بوی نم هم در کار نیست. سقف کلاس درس هم نمی‌خواهد فرو ریزد، چراکه سه ماه پیش با دستور رییس حوزه قضایی بخش قهاوند، آن سازه نیمه‌تخریب شده پلمب و آموزش و پرورش موظف به بازسازی مدرسه شد.

مدرسه‌ای که به دستور دادستان نونوار شد

خبرگزاری فارس _ همدان؛ پنجره‌ها چوبی و بخشی هم آهنی بود، شیشه‌ها مات مات از رنگ و رنگ‌پاشیِ چندین و چند سال پیش.

صدای جیر جیر پنجره‌ها با وزش نسیم  گوشمان را خراش می‌داد. لبه طاقچه هم که نگویم؛ انگار نه انگار! آنقدر خورده شده بود که می شد با آن گل‌بازی کرد.

نه دیگر رنگ و رویی بر دیوارها مانده بود و نه گچی.اصلاً کاه‌گل‌ها و آجرها هم ترک خورده بود و بوی نم مدام روی حس بویایی ما رژه می‌رفت.کاه‌گل‌ها نمایان شده بود و سقفی که هر لحظه فریاد می‌زد؛ می‌خواهم پایین بیایم! ستونی برای استوارشدنم نیست.

میزها و نیمکت‌ها، آن سوی اتاق رقصِ براده‌های چوب را به تماشا گذاشته و بر تار و پود هر لباس نویی با اصرار فرو می‌رفتند! دانش‌آموزان نه در کلاس درس و نه حتی در حیاط مدرسه امنیت نداشتند، ترس از آوار شدن در و دیوارها و سقف کلاس، دلهره‌ای عجیب هم بر تن دانش آموزان و معلمان و هم برتن والدین آن‌ها انداخته بود.

این چند خط توصیف اوضاع و احوال مدرسه هاجر در روستای یسرلو در بخش قهاوند بود.

 اما اگر امروز از حال و روز ایندمدرسه بپرسیم، رنگ و رویش بازگشته و نونوار شده، جیر جیر پنجره‌ها خوابیده و دیگر خبری از بوی نم نیست و سقف کلاس درس هم قرار نیست فرو بریزد.

سه ماه پیش بود که رییس حوزه قضایی بخش قهاوند از این مدرسه بازدید کرد و در نهایت با دستور مستقیم او، آن سازه نیمه‌تخریب شده با هدف حمایت از حقوق عامه پلمب و آموزش و پرورش موظف به بازسازی و ایمن سازی مدرسه شد.

در این باره رییس حوزه قضایی بخش قهاوند عنوان کرد: حدود سه ماه پیش، از مدرسه هاجر در روستای یسرلو بازدیدی داشتیم، ساختمان مدرسه‌ای با مشکلات بی‌شمار که نه تنها زیبنده اهالی نبود، بلکه امنیت جانی دانش‌آموزان و معلمان مدرسه را به مخاطره انداخته بود.

محمدهادی طالبی تصریح کرد: بلافاصله با دعوت از کارشناس رسمی دادگستری و تأییدیه مشکلات بسیار دیگر، دستور قضایی برای پلمب مدرسه، به منظور جلوگیری از بروز خطرات انسانی صادر شد.

وی تصریح کرد: به اداره آموزش و پرورش منطقه قهاوند هم اعلام شد به قید فوریت اقدامات لازم برای جایگزینی فضای آموزشی مناسب با توجه به امکانات منطقه فراهم شود.

طالبی افزود: به سازمان نوسازی مدارس بر تسریع در ساخت و ساز فضای نیمه‌کاره مدرسه تاکیدات لازم داده شد و امروز شاهدیم پس از گذشت سه ماه و با پیگیری‌ حوزه قضایی، خوشبختانه مدرسه تازه‌ساز هاجر تکمیل و تحویل آموزش و پرورش منطقه شده و به بهره برداری رسیده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول