اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ویژگی‌ دانشجوی تراز انقلاب اسلامی از منظر سخنگوی وزارت علوم

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ویژگی‌های دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی را عنوان کرد.

ویژگی‌ دانشجوی تراز انقلاب اسلامی از منظر سخنگوی وزارت علوم

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،  دانشجوی تراز انقلاب اسلامی ویژگی هایی نظیر مأیوس نشدن و دمیدن روحیه امید، تلاش در پاکسازی محیط فکری و جلوه‌های ظاهری دانشگاه، گسترش فضای باز پرسش و پاسخ در دانشگاه و دوری از تلوّن و رنگ پذیری را دارد، قانون اساسی ما بر اساس اصول استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و دانشجویی که بتواند حول این سه شاخص مهم حرکت کند و درک و فهم درستی از حوزه داخلی و بین‌المللی داشته باشد، دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است.

در آستانه روز دانشجو از  علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ویژگی دانشجوی تراز اسلام و انقلاب اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم.

 علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: وقتی می‌گوییم دانشجوی در تراز انقلاب یک تعریفی را باید داشته باشیم و در این موضوع چند اتفاق می‌افتد و در عنوان دانشگاه با کارخانه انسان‌سازی یاد می‌شود و یک فرایندی طی می‌شود و یک خروجی را در پی دارد.

* محصول آموزش و پرروش برای ما مهم است

وی افزود:‌ محصول آموزش و پرروش برای ما مهم است، منطق این است که ببینیم خروجی آموزش و پرورش چیست و چه چیزی تحویل می‌گیریم و بر روی ماده اولیه باید کار کنیم. اگر خروجی ما سطح پایینی را داشته باشد، ارتقای آن برای ما سخت خواهد بود ولی اگر ورودی ما ورودی کیفی باشد، دانشجو بسیار راحت‌تر می‌تواند در سطح تراز نظام انقلاب اسلامی باشد.

شمسی‌پور ادامه داد:‌ این قضیه پیچیده نیست و ما می‌گوییم دانشجو وظایف خود را به درستی انجام دهد و دانشجویی که این وظایف را درست انجام دهد، دانشجوی تراز می‌شود، دانشجویی که به قوانین عمل کند و فعالیت سیاسی و اجتماعی خود را داشته باشد.

وی افزود‌: دانشجو باید سواد رسانه‌ای خوبی را داشته باشد و در جریان موج‌های رسانه‌ای استکبارگونه، گول نخورد و مسائل را تفکیک کند، همه این‌ها دانشجوی در تراز انقلاب را شکل می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول