اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کتابخانه‌ها و فراجای سمنان تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و فرماندهی انتظامی استان سمنان با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه امضا شد.

کتابخانه‌ها و فراجای سمنان تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و فرماندهی انتظامی استان سمنان با حضور سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان و محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین ارتقای سرانه مطالعه، در دفتر فرماندهی انتظامی استان سمنان امضا شد.

ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، همکاری در برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع آسیب و جرم با تعامل، مشارکت و هم‌افزایی طرفین، تعامل علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در مراکز آموزش ناجا، کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در محدوده جغرافیایی اطراف کتابخانه‌های عمومی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک است.

بر این اساس، ارائه خدمات مشاوره رایگان برای کارکنان و اعضای کتابخانه‌های عمومی، همکاری در برگزاری جشنواره‌ها، جلسات نقد کتاب، نشست کتاب‌خوان، مسابقات کتاب‌خوانی و فعالیت‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ازجمله تعهدات فرماندهی انتظامی استان در این تفاهم‌نامه مشترک است.

همچنین ایجاد بستر مناسب به‌منظور شرکت کارکنان و خانواده نیروی انتظامی در جشنواره‌های کتاب‌خوانی نظیر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و بهره‌مندی کارکنان کتابخانه‌های عمومی و اعضای کتابخانه‌های عمومی از دوره‌های آموزشی انتظامی، امنیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات مشاوره‌ای در کتابخانه‌ها از دیگر تعهدات فرماندهی انتظامی استان سمنان است.

حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط ناجا با اولویت مراکز آموزشی در قالب کتابخانه‌های مشارکتی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، نقد کتاب و نشست‌های علمی با استفاده از منابع پیشنهادی ناجا در کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری نشست‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور ازجمله نقد کتاب و نشست کتاب‌خوان در مناسبت‌های مختلف در مراکز معرفی‌شده از سوی ناجا و اتخاذ تمهیدات لازم برای عضویت کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان از خدمات کتابخانه‌های عمومی به‌صورت رایگان برخی از تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم‌نامه مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول