اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون استاندار تهران: شهرستان ری باید ثبت جهانی شود

معاون استاندار تهران با اشاره به قدمت و اهمیت این شهرستان گفت: با جاذبه و قدمتی که شهرری دارد دنبال ثبت جهانی ری هستیم و از همه ظرفیت ها برای این کار بهره خواهیم برد.

معاون استاندار تهران: شهرستان ری باید ثبت جهانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مهدی باب‌الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان با اشاره به نقش آفرینی اهالی هنر، ادب و رسانه در اداره امور کشور اظهار کرد: فرهیختگان و نخبگان باید در حکمرانی به کمک مسؤولان بیایند، فخر هنر به محتوا و انتقال آن به سبک زندگی مردم است تا در جامعه حرکت ایجاد کند. قطعاً مردم از آثار فاخر در این حوزه، حمایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ما در بخش فرهنگ و هنر صرفاً از دولت ها انتظار داشته باشیم، کار عقب‌گرد خواهد داشت. وظیفه دولت‌ها در این حوزه ریل‌گذاری و تسهیل گری و وظیفه جامعه هنرمندان و فرهیختگان برنامه ریزی و اجرا می باشد.

باب الحوائجی افزود: بنده به عنوان فرماندار میبایست دائماً در فضای حقیقی و مجازی و از گروههای مختلف، شنوای دردها و مشکلات باشم. اما بنده قطعاً به تنهایی نمی توانم بر تمامی این مشکلات که حاصل سالهای متمادی است فائق آمده و به کمک شما فرهیختگان و ورود خودباورانه تان به موضوعات مختلف نیاز دارم.

معاون استاندار تهران اغزود: شما فعالان عرصه فرهنگ و هنر میبایست بسته‌های مختلف و برنامه های مدون یکساله خود در حوزه هنرهای تجسمی، نمایش و فیلم، شعر و ادب، موسیقی و دیگر بخش‌ها را جهت اجرا در سطح شهرستان ارائه نمایید تا به کمک و مشارکت یکدیگر بتوانیم کارهای خوب و اثرگذار بر سبک زندگی مردم را به صحنه بیاوریم.

وی تصریح کرد: احیاء جشنواره حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام یکی از برنامه های اصلی و مورد تأکید ما در شهرستان ری می باشد که ان‌شاءالله با عنایت خداوند متعال و کمک و یاری کلیه اصحاب فرهنگ و هنر و بهره گیری از نظرات و تجربیات اساتید این حوزه در این امر به توفیقات خوبی خواهیم رسید.

باب‌الحوائجی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و با هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری، قطعه زمینی را در یکی از شهرهای تابعه جهت ساخت یک مجموعه مناسب بر اساس معیارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص خواهیم داد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان اضافه کرد: فرزندان ری باید ری را بسازند و اثربخش باشند. با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال ثبت جهانی ری بوده و از همه ظرفیت‌ها برای این کار بهره خواهیم برد. این اتفاق درصورت وقوع خیر و برکت بسیاری را برای ری و اهالی شریف آن به همراه خواهد داشت و مسیر رشد و ارتقاء آن را هموار خواهد کرد.

در این نشست تعدادی از هنرمندان شهرستان ری مشکلات صنفی خود را مطرح کردند و فرماندار ری قول مساعد برای رفع آنها داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول