اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بیان مشکلات و اشاره به چالش‌ها از باب مچ‌گیری نیست

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه بیان مشکلات و اشاره به چالش‌ها از باب مچ گیری نیست، گفت: دردشناسی و رفع مشکلات مراد اصلی برگزاری نشست این کمیسیون دانشجویی است.

بیان مشکلات و اشاره به چالش‌ها از باب مچ‌گیری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ​قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران شامگاه امروز سه‌شنبه هفتم آذر ماه در نشست با اعضای کمیسیون دانشجویی استان با گرامیداشت هفته بسیج و ایام فاطمیه با بیان اینکه بسیج یک واژه نیست که در یک مناسبت و یک روز بماند، اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ و تفکر است.

وی با بیان اینکه هرجا مشکلات مرتفع شد قطعا تفکر و روحیه بسیج در آن کار دخیل بوده است، افزود: هرجا مشکل داریم مطمئنا نوع نگاه و تفکر بسیجی آنجا وجود ندارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه روحیه و تفکر بسیجی در میان مردم غزه ریشه دوانیده است، گفت: روحیه رزمندگان دفاع مقدس و جبهه مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی میان مردم غزه دیده می‌شود.

وی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای مظلوم غزه به ویژه زنان و کودکان شهید، انزجار خود از جنایات وحشیانه و ددمنشانه رژیم کودک‌کش اسرائیل را اعلام داشت.

*ضرورت ایجاد نگاه تحولی در زیست بوم فرهنگی دانشگاه‌ها

عزیززاده‌گرجی با اشاره به سختی کار در دانشگاه ها و با بیان اینکه کار در میدان سخت است، افزود: تلاش داریم با هم افزایی اعضای کمیسیون دانشجویی استان زمینه هماهنگی بیشتر برای تقویت دانشگاه انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی با بیان اینکه بیان مشکلات و اشاره به چالش‌ها از باب مچ‌گیری نیست، گفت: دردشناسی و رفع مشکلات مراد اصلی برگزاری نشست این کمیسیون دانشجویی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه اگر خلاء و شکافی بین مسؤولان و دانشجو وجود دارد به این جهت که مساله بین مسوولان و دانشجویان متفاوت است و دشمن از تضارب آراء به نفع خود بهره می‌برد، ادامه داد: هماهنگی بیشتر برای تحقق یک هدف در دانشگاه مورد توجه اعضای این کمیسیون است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو همواره در منویات امامین انقلاب اسلامی یک فرصت مطرح شده، افزود: دانشجو و دانشگاه مبداء تحولات هستند اگر در این نقش نباشیم کسی دیگری در آن نقش خواهد رفت و سرنوشت گمراهی را برای دانشگاه و دانشجو رقم خواهد زد؛ درصورتیکه معتقدیم باید از این فرصت برای تقویت اهداف انقلاب اسلامی بهره گرفته شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مسائل دانشگاه و دانشجو باید شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی شود، گفت: نگاه رئیس دولت سیزدهم تحولی است و به دنبال نگاه تغییری نیست.

وی با اعلام اینکه نگاه تحولی مقام معظم  رهبری و دولت سیزدهم باید در دانشگاه ملموس باشد، افزود: گام به گام بروز و ظهور انقلاب اسلامی با نگاه تحولی توسط امام خمینی(ره) رقم خورد و این نگاه را مقام معظم رهبری به درستی تبیین کرده‌اند که باید این نگاه در دانشگاه مورد توجه باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه نگاه تحول خواهی و تحول گرایی اگر در دانشگاه باشد شایسته است، گفت: همچنین باید بررسی شود آیا فضای فرهنگی دانشگاه مورد پسند است؛ رهبری فرمودند؛ فرهنگ مثل هواست، معتقدیم باید فضای فرهنگی مورد پسند نظام مقدس جمهوری اسلامی در دانشگاه ایجاد شود البته این فضا باید با نگاه تحولی در دانشگاه ایجاد شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مدیر موفق باید در طول سال سرمایه های اجتماعی را ذخیره کند، افزود: در شرایط عادی باید با حضور و همراهی با دانشجویان در فضاهای مختلف مورد پسند دانشجویان با هدف داشتن فضای فرهنگی مورد پسند نظام، به جذب سرمایه اجتماعی توجه شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان به دنبال دیده شدن هستند باید با آنها همراهی درست شود تا جریان سازی اجتماعی شود و امر در فضای دانشگاه نهادینه شده تا به فرهنگ تبدیل شود، گفت: باید به طور نمونه برای بزرگداشت روز دانشجو و استفاده از ظرفیت دانشجویان جهت برگزاری برنامه‌ها پیش تر، با  فرهنگ سازی و جریان سازی زمینه جلب مشارکت دانشجویان با مسوولان دانشگاه فراهم شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر لزوم حضور نمایندگان دانشجویان در نشست‌های کمیسیون دانشجویی استان، خاطرنشان کرد:باید زمینه اغناسازی دانشجویان با هم اندیشی با این قشر فراهم شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه اقدامات و حرکت مسوولان دانشگاه‌ها باید فعالانه باشد، ادامه داد: دانشجویان میدان و چارچوب را می‌شناسند، باید با همراهی با این قشر از بروز مشکلات جلوگیری شود.

وی با اعلام اینکه در طول سال باید فرصت را برای دانشجو فراهم کنیم تا حرکت خودجوش دانشجویی فراهم شود، گفت: روز دانشجو باید بهانه ای شود تا با رفتار فعالانه از دانشجویان فعال تجلیل به عمل آید تا سرمایه اجتماعی جذب شود.

عزیززاده گرجی با تاکید براینکه مسؤولان دانشگاه باید در طول سال همراه دانشجویان باشند، افزود: تکریم دانشجویان باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه جلسات باید موثر و هدفمند باشند، خاطرنشان شد: نقش ما در طول سال باید زمینه‌سازی برای برون سپاری کارها به دانشجو باشد تا در تقابل با هم قرار نگیریم، باید به دانشجو فرصت دهیم تا ایده‌پردازی و اجرا کند معتقدیم وقتی مسؤولیت واگذار شود قطعا دانشجویان برای برنامه‌ای که خودشان برگزار کنند بیشتر دقت خواهند کرد؛ البته باید مراقبت شود در برنامه ها از خط قرمز‌ها عبور نشود. 

عزیززاده گرجی با بیان  اینکه رسیدن به اتفاق نظر بین دانشگاه و دانشجو نیازمندکار فرهنگی است، گفت: همراهی با هدف رسیدن به جهت ارشادی مورد انتظار است، و باید در این راه صبور باشیم.

 وی با اشاره به اینکه دشمن برای تولید کارتون و جهت انتقال پیام از متخصصین تعلیم و تربیت بهره می گیرد، افزود: ما هم باید با حوصله و صبوری کار فرهنگی کنیم تا با دانشجو به اغناع برسیم.

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر لزوم کیفی‌سازی برنامه‌ها در حوزه دانشجویی تاکید کرد و افزود: به طور نمونه به تریبون آزاد که مورد پسند دانشجواست باید کیفیت ببخشیم. 

عزیززاده گرجی با بیان اینکه روز دانشجو فرصت تکریم از دانشجو، دانشگاه و استاد است، اظهار کرد: روز دانشجو فرصت مناسب برای ایجاد سرمایه اجتماعی است.

وی با یادآوری اینکه دشمن تلاش دارد فرصت‌های ما به تهدید تبدیل شود، گفت: باید مراقبت شود تا شاهد بروز مشکلات نظیر اغتشاشات سال گذشته نباشیم. 

عزیززاده گرجی یادآور شد: نباید در خدمت‌رسانی به دانشجو در حوزه رفاهی و خوابگاهی کم بگذاریم تا بهانه برای تجمع و گلایه‌مندی نشود. ​

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول