اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضاربان محیط‌بان شهرستان اردستان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شکارچیان متخلف که با خودرو موجب آسیب شدید به یکی از محیط‌بانان شهرستان اردستان شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

ضاربان محیط‌بان شهرستان اردستان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا غلامی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، درخصوص پیگیری وضعیت ضاربان محیط‌بان شهرستان اردستان گفت: شکارچیان متخلف که اصالتاً از یکی از روستاهای بخش زواره هستند و با خودرو موجب آسیب شدید به یکی از محیط بانان شهرستان اردستان شده بودند پس از شناسایی، دستگیر شدند و برخورد قاطع با این متخلفان، صورت خواهد گرفت.

علی نهادی، سرپرست دادگاه عمومی بخش زواره نیز در این باره اظهار کرد: پس از این حادثه، موضوع ضارب محیط‌بان اداره محیط زیست اردستان به صورت ویژه در دستورکار دادگاه بخش زواره قرار گرفت و دستورات لازم برای تعقیب متهم صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه چهارشنبه۲۴ آبان ماه در روستای رشیدآباد منطقه سفلی زواره در منطقه حفاظت شده کهیاز پس از شنیدن شدن صدای گلوله و پس از آنکه یک روز و نیم محیط بانان در تعقیب و گریز شکارچیان بودند،  بلاخره محل استقرار این افراد شناسایی شد  ولی چون امکان دسترسی به آنها با خطر مواجه بود با هماهنگی مقام قضائی برای دستگیری شکارچیان متخلف مسیرها بسته شد.
شکارچیان زمانی که از کوه پایین آمدند، وقتی متوجه بسته بودن مسیر و حضور محیط‌بانان شدند به هشدار ایست ماموران توجه نکرده از صحنه متواری می‌شوند.
 با وجود تذکر محیط‌بانان مبنی بر تسلیم شدن شکارچیان، این افراد ناگهان با خودرو و با سرعت زیاد به سوی محیط‌بانان حرکت می‌کنند و به آنها آسیب می‌زنند که یکی از محیط‌بانان به نام احمدعلی عابدینی دچار سانحه شدید می‌شود و ۲ شکارچی متخلف نیز، فرار می‌کنند.
محیط‌بان مضروب، از ناحیه هر دو استخوان لگن دچار شکستگی و از ناحیه کمر، سر، گردن، پای چپ به شدت دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.
شهرستان اردستان ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش دارد و گونه‌هایی همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گربه وحشی، روباه، گرگ، کفتار، گربه شنی و کاراکال را در خود جای داده است.
منطقه حفاظت شده کهیاز با ۹۲ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۲ هزار هکتار وسعت ۲ زیستگاه حیات اردستان هستند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول