اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حرکات مارپیچی در خیابان‌های کرمانشاه ۹۳۹ خودرو را راهی توفقگاه کرد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام پلیس راهنمایی و رانندگی برای برخورد با وسایل نقلیه متخلف، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۳۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف به علت تخلفات مختلف توقیف شده‌اند.

حرکات مارپیچی در خیابان‌های کرمانشاه ۹۳۹ خودرو را راهی توفقگاه کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، از توقیف ۹۳۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در استان خبر داد و اظهار کرد: از مجموع وسایل نقلیه توقیفی، ۶۵۴ دستگاه آن خودرو و ۲۸۵ دستگاه نیز موتورسیکلت بوده‌اند که به دلیل ارتکاب تخلفانی نظیر حرکات نمایشی و مارپیچ، آلودگی صوتی و دور دور توقیف شده‌اند.

وی افزود: مجازاتی که برای این دسته از تخلفات در قانون پیش‌بینی شده است علاوه بر اعمال قانون، توقیف به مدت یک ماه و ثبت نمره منفی در سابقه گواهینامه راننده اعمال خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اعمال قانون ۴۷ هزار و ۲۰۵ دستگاه وسیله نقلیه در ۸ ماهه سپری شده از سال، از برخورد با خودروهایی که در وضعیت ظاهری و فنی آن‌ها تغییر ایجاد شده است، خبر داد و گفت: در همین راستا طی آبان‌ماه امسال ۳۰ دستگاه وسیله نقلیه توقف شده‌اند.

وی تصریح کرد: این دسته از وسایل نقلیه که در وضعیت ظاهری آن‌ها تغییر ایجاد شود به مدت ۱۵ روز توقیف و پس از تغییر وضعیت به حالت استاندارد و اولیه، از پارکینگ ترخیص می‌شوند.

حاجیان در بخش دیگری از سخنانش، از آغاز طرح برخورد با خودروهای متخلف از جمله خودروهایی که فاقد پلاک و پلاک مخدوش بوده و یا در ارقام آن دستکاری شده خبر داد و گفت: در این طرح که از ابتدای آبان‌ماه آغاز شده همچنین با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد کنند و یا با حرکات نمایشی سبب اخلال در نظم ترافیکی شوند و نیز خودروهایی که در وضعیت فنی و ظاهری آن‌ها نظیر دستکاری ارتفاع تغییر ایجاد شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پلاک خودرو هویت آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: برابر قانون تردد وسایل نقلیه بدون پلاک در سطح معابر ممنوع و در صورت مشاهده حتما توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین دستکاری در ارقام پلاک و استفاده از پلاک غیر را برابر ماده ۷۲۰ قانون مزاجات اسلامی جرم دانست و گفت: قانون‌گذار از ۶ ماه تا یک‌سال حبس برای فرد متخلف مجازات تعیین کرده است.

وی افزود: در طرحی که از ابتدای آبان آغاز شده تا پایان این ماه ۳۲۷ دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند و ۱۶ نفر نیز به دلیل دستکاری در ارقام پلاک به دستگاه قضائی معرفی شدند.

حاجیان در پایان، گفت: طی تعامل با دستگاه قضائی، خودروهای فاقد پلاک به مدت یک‌ماه به صورت سیستمی و فیزیکی توقیف خواهند شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول