اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بیش از ۱۰ هزار قطعه طیور در گیلان واکسینه شدند

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، با همکاری دامپزشکی و سازمان بسیج سازندگی استان، ۱۰هزار قطعه طیور در قالب طرح تجمیع خدمات دامپزشکی و به مناسبت هفته بسیج واکسینه شدند.

بیش از ۱۰ هزار قطعه طیور در گیلان  واکسینه شدند

سرهنگ احمد ابراهیمی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه واکسینه کردن دام و طیور در ایام مختلف سال و با همکاری دامپزشکی استان انجام می‌شود، اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل پاییز و زمستان بخشی از دام و طیورها در روستاهای گیلان توسط بسیج سازندگی و با همکاری دامپزشکی انجام می‌شود. 

وی با اشاره به واکسینه شدن دام و طیور در اغلب شهرستان‌های گیلان به مناسبت هفته بسیج، گفت: در راستای تحقق طرح تجمیع خدمات دامپزشکی و در آخرین روز از هفته بسیج، خدماتی همچون معاینه رایگان و واکسیناسیون دامداران در شهرستان رشت و روستاهایی همچون موشنگاه، گلسرک، کچا و دهبنه انجام شد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به همکاری این سازمان به منظور مبارزه با انواع بیماری دامی و واکسیناسیون آنان در تمامی نقاط گیلان، افزود: در شهرستان ماسال نیز با همکاری دامپزشکی واکسیناسیون رایگان دام علیه بیماری شاربن و تب برفکی، سمپاشی بدن و نیوکاسل انجام شد و این‌ روند ادامه‌دار است. 

به گفته ابراهیمی، طرح تجمیع خدمات دامپزشکی در شهرستان‌های فومن و آستانه‌اشرفیه انجام و واکسینه دام‌ها در این شهرستان و علیه بیماری‌هایی همچون شاربن، سگ‌های نگهبان، هاری و نیوکاسل صورت گرفت.

وی از واکسینه شدن ۶ هزار قزعه طیور دامی در شهرستان بندر انزلی و رضوانشهر خبر داد و گفت: یکی از اهداف طرح تجمیع خدمات دامپزشکی را مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و نیز بیماری‌های واگیر دام و طیور است و در همین خصوص ۹۰ راس دام علیه بیماری‌های آبله و شاربن، ۲ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و ۱۹ قلاده سگ علیه بیماری هاری و همچنین هشت هزار قطعه طیور دامی در رضوانشهر و  تالش نیز واکسینه شدند. 

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول