اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چگونه از گیاه «بابونه» برای تسکین درد استفاده کنیم؟

بابونه، گیاهی خود رو است و بیشتر در مزارع رشد می‌کند که خواص درمانی بسیار زیادی دارد و در موارد متعددی از فرآورده‌های آن به صورت خوراکی و موضعی برای درمان و تسکین دردها استفاده می‌شود.

چگونه از گیاه «بابونه» برای تسکین درد استفاده کنیم؟

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری|بابونه، گیاهی خود رو است و بیشتر در مزارع رشد می‌کند که خواص درمانی بسیار زیادی دارد و در موارد متعددی از فرآورده‌های مختلف آن به صورت خوراکی و موضعی برای درمان و تسکین دردها استفاده می‌شود.

رفع برخی مشکلات پوست و مو با بابونه

گفته می‌شود که اسانس این گیاه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی‌های پوستی نظیر اگزما، کهیر و خارش مفید است. بخور گل بابونه جهت بهبود آکنه و جوش‌های صورت، شادابی و تجدید حیات سلول‌های پوست توصیه می‌شود. همچنین شست‌وشوی موها با چای بابونه می‌تواند در شفاف‌تر شدن آن‌ها موثر باشد. 

بابونه، گیاهی موثر برای تسکین درد

از دیرباز، هنگام دندان درآوردن بچه‌ها برای تسکین درد، به آن‌ها چای بابونه می‌دادند. بخور مخلوط بابونه و سرکه برای درمان چشم‌درد، بسیار مفید است. بابونه خاصیت تب‌بر و تسکین دهنده درد دارد و می‌توان از مخلوط آن با روغن بادام به شکل موضعی نیز استفاده کرد.

از روغن این گیاه برای تسکین گوش درد، کمردرد، درد مفاصل و نقرس نیز استفاده می‌کنند. همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش شیر مادران شیرده، درمان بواسیر، درمان کم‌خونی، رفع زردی و خاصیت ضدآلرژی از دیگر خواصی است که در طب سنتی برای گیاه بابونه عنوان شده است.

چگونه از گیاه بابونه برای تسکین درد استفاده کنیم؟

مقداری از گل خشک بابونه را با چهار برابر وزن آن با روغن کنجد مخلوط کرده و سپس به اندازه ۲ برابر گل بابونه، آب به آن اضافه کنید، مخلوط  آن قدر جوشانده تا آب آن به طور کامل تبخیر شود و فقط روغن باقی بماند. این مخلوط نیز برای تسکین درد کاربرد فراوان دارد.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول