اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نشست هم‌اندیشی با حضور امیرعبداللهیان، وزرا و معاونان سابق و جمعی از مدیران ارشد وزارت خارجه

در نشست هم‌اندیشی با حضور امیرعبداللهیان، وزرا و معاونان سابق و جمعی از مدیران ارشد وزارت خارجه راه‌های پیگرد حقوقی و کیفری جنایتکاران صهیونیست در مجامع بین‌المللی مورد مشورت و رایزنی قرار گرفت.

نشست هم‌اندیشی با حضور امیرعبداللهیان، وزرا و معاونان سابق و جمعی از مدیران ارشد وزارت خارجه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست هم‌اندیشی با حضور وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان، وزرا و معاونان سابق و جمعی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه عصر دوشنبه ۶ آذر ماه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این هم اندیشی که علاوه بر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، منوچهر متکی، علی‌‌اکبر صالحی و محمدجواد ظریف وزرای سابق، جمعی از معاونان ادوار سابق و فعلی و تعدادی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه شرکت داشتند، ابعاد مختلف تحولات جاری فلسطین و راه‌های حمایت بیشتر سیاسی، حقوقی و بین‌المللی از مردم مظلوم اما صبور و مقاوم غزه و کرانه غربی در مقابله با تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

حاضران همچنین نتایج تجاوز ۴۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه را شکست راهبردی بزرگتر از عملیات طوفان الاقصی برای این رژیم در ابعاد مختلف دانسته و با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در این تجاوز وحشیانه همه جنایات چهارگانه اصلی بین‌المللی شامل جنایت تجاوز، نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت را علیه شهروندان فلسطین مرتکب شده است، راه‌های پیگرد حقوقی و کیفری جنایتکاران صهیونیست در مجامع بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی را به عنوان مطالبه قاطبه کشورها و ملت‌های جهان مورد مشورت و رایزنی قرار دادند.

حاضران در نشست با تقدیر از مواضع و هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای و نیز تأیید رویکرد و اقدامات دولت و دستگاه دیپلماسی در خصوص تحولات جاری فلسطین، حمایت گسترده جهانی اعم از دولت‌ها و ملت‌ها از مسأله فلسطین را نشانه انزجار و نفرت جهانی از رژیم غاصب صهیونیستی و درک بهتر و عمیق‌تر جهانیان از ماهیت حقیقی این رژیم و تهدید آن علیه بشریت و صلح و امنیت جهانی ارزیابی کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول