اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

طرح از آبخیز تا جالیز در سطح ۱۹ میلیون هکتار انجام می‌شود

با حضور سردار سلیمانی مسئول سازمان بسیج، طرح آبخیز تا جالیز در شهرستان کوار افتتاح شد.

طرح از آبخیز تا جالیز در سطح ۱۹ میلیون هکتار انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به مناسبت هفته بسیج طرح آبخیز تا جالیز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، فرمانده سپاه فجر، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس، مسئولان و مردم شهرستان در شهرستان کوار افتتاح شد.

سردار سلیمانی مسئول سازمان بسیج در این مراسم اظهار داشت: بسیج یک شجره طیبه است، که با تلاش مسئولان در دستگاه‌های مختلف و میدان‌داری دستگاه‌های جهادی، تمام امکانات برای حل مشکلات مناطق محروم در این مجموعه به کار گرفته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: با همت گروه‌های جهادی در استان فارس، بیش از ۳۰۰ روستا به آب رسیدند و ۲۰ درصد جاده‌های روستایی در استان آسفالت شد .

وی ادامه داد: طرح از جالیز تا آبخیز برای‌کمک به کشاورزی و باغداری منابع طبیعی انجام می‌شود. این طرح در سطح ۱۹ میلیون هکتار انجام خواهد شد.

در ادامه سردار زهرایی، رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، اظهار داشت: بسیج بازوی اجرایی فعالیت‌هاست و نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

وی گفت: گروه‌های جهادی نیازمند همکاری مردم برای به سرانجام رساندن طرح‌ها در کشور هستند. سرهنگ طحان، مسئول بسیج سازندگی استان فارس هم در این مراسم اظهار داشت: طرح آبخیز تا جالیز شامل احداث هزار و دویست استخر ذخیره‌ی آب کشاورزی و احداث چهار هزار کیلومتر لوله‌کشی آب از استخر به مزارع و باغات است.

وی اظهار کرد: قنات میرزایی یک قنات هشتصد و ده متری است که بیست و یک حلقه دارد. از این قنات هشتصد و ده متری، صد خانوار بهره‌مند شده و صد هکتار از زمین‌های این روستا تحت پوشش این قنات قرار دارند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول