اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ساخت و ساز در حریم رودخانه فقط با مجوز!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: هرگونه ساخت و ساز، ایجاد فضای سبز، پارک در حریم و بستر رودخانه باید با مجوز شرکت آب منطقه‌ای باشد.

ساخت و ساز در حریم رودخانه فقط با مجوز!

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا اخلاص‌مند ظهر امروز در جریان بازدید از نحوه آزادسازی رودخانه عباس‌آباد که با ورود ماشین‌آلات سنگین این شرکت آغاز شد اظهار کرد: فاز اول آزادسازی رودخانه عباس‌آباد تقریبا به بیش از دو ماه زمان نیار دارد.

وی با بیان اینکه فاز نخست آزادسازی از ابتدای جاده حیدره، پشت موزه تاریخ طبیعی شروع و بیش از دو کیلومتر به سمت بالا دست رودخانه ادامه خواهد داشت گفت: سعی بر این است حالت طبیعی رودخانه تغییر نکند و تنها مسیر عبور ایمن سیلاب بازگشایی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در خصوص رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۳ تعیین حد و بستر حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و افزود: پس از تصویب مطالعات تعیین بستر و حریم رودخانه، اعلان عمومی مطالعات انجام شد و بیش از ۶۰ اعتراض به حدود بستر رودخانه عباس آباد در این کمیسیون به ثبت رسید که ۱۵ مورد از آنها مربوط به آزادسازی دو کیلومتر ابتدایی یا همان فاز اول رودخانه است.
 
وی تصریح کرد: آرای صادره ابلاغ و موضوع آزادسازی نیز ماه گذشته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مطرح و مجوز آزادسازی بستر رودخانه عباس‌آباد نیز اخذ شد. 

اخلاص‌مند تاکید کرد: هرگونه ساخت ساز اعم از دیواره‌سازی، ایجاد پارک، فضای سبز و ... در بستر و حریم رودخانه مستلزم اخذ مجوز شرکت آب منطقه‌ای بوده و تمام درخواست‌ها از جانب اشخاص حقوقی و حقیقی باید دارای توجیح فنی و سازگاری با اصول مهندسی رودخانه باشد و همچنین به تایید دفاتر تخصصی این شرکت برسد.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای با وجود تمام موانع موجود عزم جدی در آزادسازی بستر رودخانه‌ها و احیای این شریان‌های حیاتی برای حفظ محیط زیست و کنترل خطرات سیلاب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: رودخانه‌ها شریان‌های حیاتی در شهرها و روستاها هستند و انسداد مسیر رودخانه به هر دلیل و توجیحی، خسارات جبران ناپذیری را در بر خواهد داشت.

وی علت زمان‌بر شدن آزادسازی رودخانه عباس‌آباد را انجام عملیات نقشه‌برداری و مطالعات، رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در کمیسیون ماده ۳، طی مراحل قانونی و اداری لازم و عدم همکاری دستگاه‌ا دانست و افزود: با وجود اینکه برخی تصرفات مسیر رودخانه توسط دستگاه‌های دولتی صورت گرفته و هیچ دستگاهی در تامین ماشین‌آلات و ادوات سنگین این شرکت را یاری نکرده است.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول