اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

ضرورت نگاه توسعه پایدار به آب در کنار توجه به مسائل زیست‌محیطی

مدیرکل حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: باید قوانین جدید متناسب با شرایط کنونی کشور از لحاظ جغرافیایی تدوین شود که نگاه توسعه پایدار به آب در کنار توجه به مسائل محیط زیستی و توسعه اقتصادی در آن گنجانده شود.

ضرورت نگاه توسعه پایدار به آب در کنار توجه به مسائل زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین زمانی پیش از ظهر امروز در نشست دو روزه "حقوق آب منطقه یک کشور" که با حضور نمایندگان حقوقی و حفاظت و بهره‌برداری شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان به میزبانی این شرکت برگزار شد اظهار کرد: قانون توزیع عادلانه آب برگردان شرایط کشور در بیش از ۵۰ سال گذشته است و با وضعیت فعلی سازگار و جوابگو نیست و باید به فکر قوانین جدید بود.

وی تصریح کرد: باید قوانین جدید متناسب با شرایط کنونی کشور از لحاظ جغرافیایی تدوین شود که نگاه توسعه پایدار به آب در کنار توجه به مسائل محیط زیستی و توسعه اقتصادی در آن گنجانده شود.

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران اذعان کرد: حکمرانی آب از مقوله‌های خیلی مهم است و بدون در نظر گرفتن همدلی و سازگاری بین دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت نیرو و قوه قضاییه، نمی توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

زمانی تصریح کرد: دولت سیزدهم به مسائل حقوقی منابع آبی توجه خاصی دارد که قابل تقدیر است.

به گفته وی، لایحه حفاظت از رودخانه‌ها و کنترل سیلاب در کمیسیون کشاورزی مجلس در حال بررسی است که با تصویب آن بسیاری از مشکلات حوزه آب برطرف خواهد شد.

وی اذعان کرد: لایحه اصلاح ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب هم در قوه قضاییه در دست بررسی بوده که امیدواریم با اصلاح آن، دستگاه قضایی بر مسائل به روز نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول