اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

۲۰۰ واحد خوابگاه متأهلی به خوابگاه‌های وزارت بهداشت افزوده می‌شود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره تعداد خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: تا پایان سال جاری قرار است ۲۰۰ واحد خوابگاهی متأهلی به این مجموعه خوابگاهی اضافه شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از وزارت بهداشت، احد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی ۸۰۰ واحد بود اما علیرغم کمبود منابع این رقم اکنون به یک هزار واحد متأهلی در کشور رسیده و تا پایان سال جاری قرار است ۲۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی به مجموعه خوابگاه‌های ما اضافه شود.

وی افزود: سیاست‌های ما در وزارت بهداشت در مسیر احداث خوابگاه‌های متأهلی همگام با راهبردهای رشد جمعیت است و تلاش داریم تا پایان سال ۱۴۰۲، با تکمیل و احداث ۲۰۰ واحد خوابگاهی متأهلی، شمار خوابگاه‌های متأهلی در کشور را به ۱۲۰۰ خوابگاه برسانیم.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار دانشجوی متأهل خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: ۳۵۰۰ دانشجوی متأهل در صف انتظار و متقاضی خوابگاه‌های متاهلی هستند که امید است با تحقق و ساخت خوابگاه‌های متأهلی، بتوانیم نیاز این دانشجویان را مرتفع کنیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: البته در صورت تحقق حمایت‌ها و جذب منابع ستاد ملی جمعیت و کمک‌های سازمان برنامه و بودجه ، تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم، تعداد خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی را در سراسر کشور به عدد ۲۴۰۰ خوابگاه برسانیم.

بنار درباره تعداد تخت‌های مجردی خوابگاه‌های دانشجویی گفت: تعداد تخت‌های خوابگاهی مجردی ما در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۸ هزار تخت بود که اکنون این رقم با رشد ۱۳ درصدی به ۸۷ هزار تخت رسیده است و در مجموع مساحت کل خوابگاه مجردی ما در سراسر کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول