اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رعایت شعائر اسلامی مهمترین ابزار در سالم‌سازی محیط است

فرماندار فردیس گفت: ترویج فرهنگ شهادت و رعایت شعائر اسلامی ۲ مولفه قدرتی است که برای سالم‌سازی محیط شهرستان باید از آن استفاده کنیم.

رعایت شعائر اسلامی مهمترین ابزار در سالم‌سازی محیط است

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس،  خداداد کاشفی، فرماندار فردیس در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که صبح امروز  برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به سالم‌سازی محیطِ  شهر،  بیان کرد: ما در حوزه فرهنگی‌مذهبی مولفه‌های قدرتی همچون اهل‌بیت(ع) و شهدا را داریم. با توجه به جایگاه شهدا و اعتقادات مذهبی  مردم، استفاده از  این مولفه‌ها در فضاسازی محیطی و  سالم سازی آن موثر است.  

وی ترویج و تبلیغ فرهنگ شهادت در فضای شهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: نهادهای فرهنگی در خصوص تصاویر شهدا، تعظیم شعائر اسلامی و آیات قرآن محتواسازی کنند و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اجرای آن در سطح شهر اقدام کنند. فضاسازی برای مناسبت‌های اسلامی به ویژه فاطمیه دوم مورد توجه قرار گیرد.

کاشفی با اشاره به  لزوم توجه در موضوع اخلاق و معنویت در دولت، برگزاری  درس اخلاق در  ادارات و نهادهای شهرستان ضروری دانست و گفت: درس اخلاق توسط علما  برای روسای ادارات برگزار شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی هم  در ادارات خود به برگزاری درس اخلاق برای کارکنان اهتمام داشته باشند. 

وی با بیان اینکه تامین نیاز زیستی مردم به  تلاش همه جانبه و استفاده از ظرفیت‌های موجود نیاز دارد، گفت: حضور آقای رئیس جمهور در استان فرصت مغتنمی است و تلاش می کنیم‌ برای تامین نیازها و رفع مشکلات شهرستان از این فرصت بهره ببریم. 

فرماندار فردیس بر لزوم احیای امر به معروف در راستای سالم‌سازی محیطِ شهر تاکید کرد و افزود: از ظرفیت‌های مردمی و تیم‌های بازرسی در خصوص احیای امر به معروف و سالم سازی محیط  در شهر استفاده شود. در خصوص  وضعیت پارک تندرستی و ناهنجاری‌های موجود شکایت مردمی وجود دارد شهرداری در خصوص بهبود وضعیت این پارک اقدام کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول