اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دستور ویژه مجازات ترک فعل‌ها در تصرف منابع طبیعی و بیت‌المال

رئیس‌کل دادگستری مازندران با ابلاغ دستور ویژه به دادستان مرکز استان گفت: تمام مسؤولانی که با ترک فعل و عدم مقابله به‌موقع با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی موجب تضییع حقوق بیت‌المال را فراهم کردند، ضمن تشکیل پرونده قضائی، مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

دستور ویژه مجازات ترک فعل‌ها در تصرف منابع طبیعی و بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری امروز یکشنبه پنجم آذر ماه، در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان، اظهار کرد: تخطی از قانون، زیان‌آور و احترام به قانون بر همگان واجب بوده و توجه ویژه به امر پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال ضرورت دارد.

وی خطاب به مدیران استانی، افزود: درآمدها و اعتبارات باید به‌موقع و به میزان کافی در اختیار مسوولان اجرایی قرار داده شود تا از حقوق بیت‌المال به بهترین شکل ممکن حفاظت شود.

اکبری مداقه در آیین‌نامه‌های مربوط به ساخت‌و‌ساز را مهم دانست و گفت: توجه به پیشگیری‌های وضعی، اجتماعی و فرهنگی در این حوزه لازم و ضروری است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری مازندران یادآور شد: متاسفانه طرح جامع پیشگیری در حوزه ماموریت شورای حفظ حقوق بیت‌المال در مازندران وجود ندارد، از این‌ رو لازم است این طرح مصوب و اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به قانون تبصره ذیل ماده ۱۰ تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید نسبت به جلوگیری از تغییر کاربری و اعاده به وضع سابق با نظارت نماینده دادستان اقدام کند.

وی همچنین بیان کرد: طبق قوانین، نماینده منابع طبیعی باید به محض اطلاع از وقوع جرائم در محل حاضر و اقدام قانونی داشته باشد، مدیران اداره راه و شهرسازی نیز باید در خصوص حریم راه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند، هرگونه عدم اجرای حکم ضربه به انفال و منابع طبیعی خواهد بود.

حجت الاسلام اکبری به وضعیت معادن استان در جاده‌های دسترسی هراز و سوادکوه اشاره و عنوان کرد: بهره‌برداری از معادن باید اصولی، علمی و با رعایت همه ضوابط باشد و همه مسؤولان حوزه معادن باید به درستی به وظایف خود عمل کنند تا این وضعیت دلخراش را در طبیعت استان شاهد نباشیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول