اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها برای پیشگیری از اعتیاد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: ۴ موضوع شامل مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیگیری می‌شود که رویکرد اصلی این ستاد نیز بحث پیشگیری است و همه نهادها باید در این زمینه همکاری کند.

لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها برای پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار مومنی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دهکده سلامت زاهدان، مجموعه‌ای کامل از خدمات ترک اعتیاد و توانمندسازی افراد مبتلا به اعتیاد است که در زاهدان راه‌اندازی شده و بخش‌های مختلف آن در حال احداث است.

وی ادامه داد: در این مرکز اقداماتی در راستای سم‌زدایی، درمان و مهارت‌آموزی انجام می‌شود و مانایی درمان در این مراکز نیز بیشتر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: ورود خیرین به حوزه اعتیاد بسیار خوب بوده و ستاد مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز عملکرد خوبی داشته و در راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد دولتی نیز تلاش خوب و موثری دارد.

وی گفت: ۴ حوزه در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیگیری می‌شود که شامل مقابله (مقابله با قاچاق مواد مخدر، اعتیاد)، درمان معتادان، پیشگیری و توانمندسازی (ایجاد اشتغال ) است که رویکرد اصلی ستاد نیز بحث پیشگیری است و همه نهادها از جمله آموزش و پرورش باید در این زمینه همکاری کند.

سردار مومنی بیان کرد: در دنیا حدود ۳۵۰ میلیون مصرف کننده وجود دارد و سالانه ۵۰۰ هزار نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: ایران رتبه اول کشفیات جهان را دارد و بسیاری از این کشفیات در بحث ترانزیت است.
 
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام شده است.  

وی ادامه داد: یک رویکرد دوقطبی در دنیا در حال شکل گرفتن است و برخی کشورها معتقدند باید مصرف مواد مخدر آزاد شود و برخی نیز معتقدند باید ممنوعیت مصرف اعمال باشد اما هرچه جلوتر میرویم تعداد کشورهایی که که با مصرف آزاد موافقند بیشتر میشود.

سردار مومنی تاکید کرد: از همه ظرفیت‌ها از جمله آموزش و پرورش و رسانه‌ها باید استفاده و یک حساسیت عمومی ایجاد شود تا همه اقشار با هر مسئولیتی که دارند موضوع پیشگیری از اعتیاد را در نظر داشته باشد، چرا که اعتیاد هم آسیب و هم منشأ آسیب‌های زیاد دیگری از جمله، طلاق، سرقت و غیره است.

وی یادآور شد: بعضی از والدین معتادان بعد از ۳ سال متوجه اعتیاد فرزندانشان می‌شوند و این نشان می‌دهد که اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: طرح یاریگران زندگی با هدف درمان معتادان و پیشگیری در حال اجراست. 

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد مبتلا به اعتیاد به دلیل نداشتن آگاهی نسبت ماده مخدر و برخی دیگر به دلیل نداشتن اعتماد به نفس است به این پدیده گرفتار می‌شوند.

 

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول