اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رژیم صهیونیستی با نقض آتش‌بس مانع رسیدن دوسوم کمک‌ها به غزه شد

رژیم صهیونیستی تاکنون به تعهد خود درباره ورود روزانه 200 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه پایبنده نبوده و 160 کامیونی که از جمعه وارد شده است، کم‌تر از چهار درصد نیاز آوارگان را تامین می‌کند.

رژیم صهیونیستی با نقض آتش‌بس مانع رسیدن دوسوم کمک‌ها به غزه شد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، مردم مقاوم غزه در ۳ روزی که از آتش‌بس می‌گذرد، در مجموع کم‌تر از ۱۶۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه دریافت کردند، در حالی که انتظار می‌رفت در این مدت روزانه ۲۰۰ کامیون وارد شود.

هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که دیروز یک کاروان مرکب از ۶۱ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه از رفح در جنوب نوار غزه به شهر غزه و شمال این منطقه رسید.

محمود ابوعطا، مدیر تدارکات و تجهیزات هلال احمر فلسطین گفت که این کاروان شامل کالاهای امدادی، مواد غذایی و آب شرب و دارو است و بزرگ ترین کاروان کمک‌هایی است که از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد این منطقه شده است.

وی افزود: از روز جمعه  قرار بر ورود ۱۹۷ کامیون از گذرگاه رفح بوده، اما با توجه به ظرفیت عملیاتی و لجستیکی تنها یک کریدور بشردوستانه که باز شده و گذرگاه‌های دیگر باز نشده است، امکان ورود این تعداد در یک روز ممکن نبوده است.

ابوعطا گفت: در روز نخست آتش‌بس ۸۰ کامیون وارد کردیم. در روز دوم هم ۶۱ کامیون حامل کمک‌ها وارد شد و در روز سوم هم که امروز باشد هنوز کمکی وارد نشده است؛ در مجموع این کمک‌ها تنها چهار درصد از نیازهای دو میلیون آواره در جنوب نوار غزه را تامین می‌کند.

این مسئول هلال احمر فلسطین گفت که کمک‌ها به واسطه آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی و سازمان جهانی بهداشت و نیروهای داوطلب هلال احمر فلسطین توزیع می‌شود.

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) گفته تاکنون ۱۲۹ هزار لیتر سوخت با شش کامیون و چهار کامیون گاز وارد نوار غزه شده است.

در همین حال شهردار شهر غزه هم امروز اعلام کرد: شهرداری غزه یک لیتر سوخت هم دریافت نکرده است و در خصوص شمال غزه به دلیل قطعی مخابرات و راه‌های ارتباط تلفنی و اینترنتی اطلاعات درستی از وضعیت آنجا منتشر نمی‌شود. ما از نهادهای بین المللی می‌خواهیم که کمک‌ها و بخصوص سوخت را به شمال غزه برسانند.

رسانه‌های مصری شب گذشته به دنبال انتشار اخباری از تعویق نوبت دوم مبادله اسرا به دلیل تاکید حماس بر لزوم پایبندی رژیم صهیونیستی به مفاد توافق آتش بس درباره ورود روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه اعلام کرده بودند که رژیم صهیونیستی با پادرمیانی قطر و مصر قول داده که همین فردا(امروز یکشنبه) دستکم ۱۰۰ کامیون به شمال غزه برسد و به دنبال آن نوبت دوم مبادله اسرا انجام شد.

قبل از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه روزانه ۵۰۰ کامیون حامل کالا وارد نوار غزه می‌شد، اما با تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه گذرگاه‌ها مسدود شده است.

با وجود اینکه صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه از کشورهای مختلف جهان در برابر گذرگاه رفح صف کشیده‌اند، اما رژیم صهیونیستی اجازه ورود آن را نمی‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول