اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

غلظت آلاینده‌های جوی در آسمان اصفهان افزایش می‌یابد

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی اصفهان گفت: از امروز شنبه تا پایان روز یکشنبه پنج آذر ماه، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد که با کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه اول روز یکشنبه همراه است.

غلظت آلاینده‌های جوی در آسمان اصفهان افزایش می‌یابد

آسیه آقایی، کارشناس پیش‌بینی هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار در هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و صنعتی استان غبارمحلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آقایی ادامه داد: روزهای یکشنبه و چهارشنبه با گذر امواج ضعیف، گاهی افزایش ابر و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در غرب و جنوب استان نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی اصفهان با بیان اینکه کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۲ تا ۴ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۰ و کمینه فردا صبح ۳ درجه و چوپانان و خوروبیابانک با ۲۲ و بویین میاندشت با منفی ۲ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

صدور هشدار زرد

وی با اشاره به صدور هشدار زرد از سوی هواشناسی اصفهان عنوان کرد: غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نیمه اول روز، بیشترین شدت افزایش غلظت آلایندها از روز پنجشنبه ۲ آذر آغاز شده و تا پایان روز یکشنبه ۵ آذر ماه ادامه دارد.

آقایی تصریح کرد: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم و شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از مخاطرات هشدار زرد است.

تشدید شرایط پایداری هوا و صدور هشدار نارنجی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با تأکید بر اینکه تشدید شرایط پایداری هوا منجر شد هواشناسی هشدار نارنجی صادر کند، گفت: از امروز شنبه تا پایان روز یکشنبه پنج آذر ماه، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد که با کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه اول روز یکشنبه همراه است.

وی ادامه داد: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد.

آقایی تصریح کرد: مدیریت برای کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیعت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول