اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«بسیجی» به لباس دفاع از دین و انقلاب مُحرِم شده است

امام جمعه شهرستان آبیک گفت: هر کس وارد بسیج شود، وارد میقات شده و مُحرِم می‌شود و لباس احرام دفاع از دین و انقلاب اسلامی را می‌پوشد‌.

«بسیجی» به لباس دفاع از دین و انقلاب مُحرِم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام تقی روحانی در نشست بصیرتی به مناسبت هفته بسیج که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک برگزار شد، با بیان اینکه آیه درج شده در آرم سپاه « وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة» فقط بعد نظامی ندارد و در تمام ابعاد جسمی روحی، عقیدتی و نظامی و ... کاربرد دارد، اظهار کرد: امام خمینی رحمه الله علیه در یکی از فرمایشات خود در وصف بسیج فرمود: «بسیج میقات پابرهنگان است». در حج واجب ۵ نقطه و در حج عمره در دو نقطه به عنوان میقات، حاجیان محرم شوند. در خصوص بسیج هم باید گفت هر کس وارد بسیج شود، وارد میقات شده و مُحرِم می‌شود و لباس احرام دفاع از دین و انقلاب اسلامی را می‌پوشد.

وی افزود: کلمات و فرمایشاتی که امام خمینی رحمت الله علیه و رهبر فرزانه انقلاب در موضوعات مختلف بیان می‌کنند دارای معنا و تفسیر خاص خود است. مقام معظم رهبری با سخنان حکیمانه و مدبرانه خود کلماتی را به کار می‌برند که دشمن را می‌شکند.

امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به این فرمایش امام راحل که «اگر در کشوری ندای دلنشین بسیج طنین انداز باشد، چشم طمع دشمنان از آن دور می‌شود» تصریح کرد: اگر بخواهیم دشمن به خاک و کشور ایران اسلامی طمع نورزد و حیات خلوت آنها نباشد تنها راهش این است که در تقویت بسیج بکوشیم و لازم است تفکر بسیجی در بخش های مختلف نهادینه شود.

روحانی همچنین به بیان برخی از ویژگی‌های بسیجی از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و اذعان کرد: یک بسیجی باید اهل صفا، خلوص به معنای واقعی کلمه و معنویت و ارتباط با خدا داشته باشد که سردار سلیمانی هم در بیاناتی بسیجیان را به سه موضوع توصیه کرده است: «به حلال خداوند و حرام  آن توجه خاص بفرمائید. دوستی و رفاقت ارزش بزرگی است اما مهم این است که با چه کسی رفاقت و برای چه راهی می‌کنید و نماز شب، نماز شب، نماز شب کلید تمام عزت‌هاست.»

امام جمعه شهرستان آبیک با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد در پیروزی انقلاب مشارکت کردند اما در بین راه از قطار انقلاب پیاده شدند و انقلابی نماندند، عنوان کرد: ضرورت دارد جوانانی که در پایگاه‌های بسیج حضور دارند را با روح و باطن دین اسلام و قرآن آشنا کرد تا بتوانند تا ابد بسیجی بمانند چرا که مقام معظم رهبری بعد از تکیه بر خدا، به بسیجیان مخلص امید دارند. باید صفات معنوی، نصب العین همه بسیجیان باشد تا تفکر بسیجی استوارتر شود و درخت تنومند آن دچار آفت نشود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول