اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهرداری چوب حراج به فضای سبز همدان نزند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری چوب حراج به پارک‌ها و فضای سبز نزند.

شهرداری چوب حراج به فضای سبز همدان نزند

به خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر نظری صبح امروز در جلسه مشترک کمیسیون‌های خدمات شهری و فنی عمرانی شورا اظهار کرد: متاسفانه برخی از پروژه‌های عمرانی در حریم فضای سبز ساخته شده و در مطالعات طرح به این نکات توجه نمی‌شود که باید در احداث پروژه‌ها تمام جوانب از جمله فضای سبز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر توجه به افزایش سرانه فضای سبز در شهر گفت: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز شهر همدان در حد استاندارد نیست نباید برای اجرای برخی پروژه‌ها از این استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اجرای برخی از پروژه‌ها و تغییر کاربری در فضای سبز تعدادی از پارک‌های شهر از جمله پارک مردم تاکید کرد: شهرداری نباید چوب حراج به پارک‌ها و فضای سبز بزند.

وی تصریح کرد: در اجرای هر پروژه‌ای باید سند بالادستی که همان طرح تفصیلی شهر است ملاک قرار گیرد اما متاسفانه در برخی از پروژه‌ها به این مهم توجه نمی‌شود.

نظری تاکید کرد: در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها مدیران فنی شهرداری مکلف‌اند در اجرای پروژه‌ها با سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا در محل مورد نظر مشکلی پیش نیاید.

 وی اضافه کرد: شهرداری وظیفه خدمت‌ به مردم را دارد و ایجاد فضای سبز یکی از این خدمات است و نباید از این فضا برای تغییر کاربری و اجرای پروژه‌ها و ایجاد بناها استفاده شود، طبق قانون شهرداری اجازه ندارد فضای سبز را اجاره دهد و در پارک‌ها جایگاه و مکانی برای ادارات یا نهادها ایجاد کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در امور شهری، یادآور شد: توجه به دیدگاه مردم در انجام کارها ضروری است؛ چراکه این امر پیشبرد کارها را تسریع بخشیده و تبعات کمتری نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، گفت: بر اساس این قانون به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها ومحل‌هایی که به تشخیص شورای شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

نظری با تاکید بر احداث پارک‌های موضوعی گفت: با این اقدام دیگر به دنبال تغییر کاربری پارک‌ها نخواهیم بود و هر کدام در جای خود عملکرد خواهد داشت.

وی با اشاره به دستور وزارت کشور در خصوص تعیین ارائه خدمات ایاب و ذهاب توان‌یابان افزود: این قشر آسیب‌پذیر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در این راستا شورای شهر در بودجه ۱۴۰۲ حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به مشکل کمبود سرویس بهداشتی عمومی در شهر اشاره کرد اظهار داشت: در این زمینه خیری برای احداث سرویس بهداشتی اعلام آمادگی کرده که می طلبد شهرداری فضای مورد نیاز را برای احداث در اختیار قرار دهد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول