اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حادثه برای کوهنوردان استان فارس در ارتفاعات دنا

رئیس هیات کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوهنوردان استان فارس که به صورت غیرمجاز به ارتفاعات دنا صعود کرده بودند دچار حادثه شدند

حادثه برای کوهنوردان استان فارس در ارتفاعات دنا

زریر حسین زاده در گفت ‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: با توجه به اقلیم، جغرافیا و شرایط خاص استان، هواشناسی تذکرات لازم مبنی بر بارش سنگین برف و باران در ارتفاعات و عدم صعود به دنا را داده بود.

رئیس هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در سنوات گذشته صعود بدون مجوز کوهنوردان به ارتفاعات دنا باعث شد که صدمات جبران ناپذیری به کوهنوردان وارد شود که به منظور پیشگیری از صدمات و تلفات هیات کوهنوردی استان از دو هفته گذشته مکاتباتی با فدراسیون و هیات‌های کوهنوردی سراسر کشور داشته و هرگونه صعود به دنا ممنوع اعلام شد.

حسین‌زاده بیان کرد: علی‌رغم این تذکرات یک باشگاه کوهنوردی ۱۰ نفره از استان فارس روز گذشته بدون اطلاع هیات کوهنوردی استان، وارد کهگیلویه و بویراحمد شده و شب را در ارتفاعات چهار هزار و ۱۰۰ متری قله " برف‌کرمو"شب مانی و کمپ زدند و امروز قصد صعود داشتند که در حین صعود یکی از بانوان سُر خورده و سقوط می‌کند و از ناحیه پا و لگن آسیب می‌بیند.

وی بیان کرد: بعد از اطلاع، تیم هیات کوهنوردی استان به همراه هیات کوهنوردی دنا به منطقه اعزام شدند و پس از انجام اقدامات لازم مصدوم به مرکز بستر درمانی دنا منتقل می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه این موضوع به صورت تلفنی با هیات کوهنوردی فارس در میان گذاشته شد و آنها ابراز بی‌اطلاعی کردند، گفت: هیات کوهنوردی استان به منظور پیشگیری از هر حادثه‌ای رسما اعلام می‌کند هرگونه صعود به ارتفاعات دنا بدون هماهنگی با هیات غیرقانونی است و هر باشگاه و هیات کوهنوردی از سراسر کشور که به ارتفاعات دنا اعزام شوند و برای آنها حادثه‌ای رخ دهد متوجه باشگاه و هیات کوهنوردی خواهد بود.

وی بیان کرد: مدام تذکرات لازم در خصوص عدم صعود به ارتفاعات اعلام می‌شود و در صورت عدم توجه کوهنوردان مدیریت بحران استانداری از طریق دادستانی اقدام می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول