اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حمایت مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور از صادرات کالاهای ایرانی

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: کلیه تولیدکنندگانی که ظرفیت صادرات کالا دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر مرکز مشاوره خدمات ایرانیان خارج از کشور، از کمک این مجموعه در صادرات کالا استفاده کنند.

حمایت مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور از صادرات کالاهای ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مجید حلاج‌زاده عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مترکس» و گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از انجمن صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم از برگزاری و میزبانی از این نمایشگاه، بیان کرد: یکی از کارهایی که مرکز خدمات مشاور ایرانیان خارج از کشور انجام می‌دهد این است که از تولیدات داخلی و معرفی برندهای ایرانی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در گفت‌وگو با اکثر غرفه‌داران نمایشگاه همه آنها از یک مشکل مشترک سخن گفتند، گفت: تعهدات ارزی که بر سر راه تولیدکنندگان ایجاد شده باعث بروز برخی مشکلات و مانع صادرات شده است؛ در سالی که مقام معظم رهبری آن‌ را رشد تولید نام‌گذاری کرده است به نظرم این مسائل اتفاق درستی نیست.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور افزود: از طرف دیگر افزایش عوارض گمرکات باعث شده کسانی که مواد اولیه برخی محصولات را از کشورهای دیگر وارد می‌کردند دچار مشکلاتی شوند، این مسائل باعث می‌شود از انگیزه تولیدکنندگان برای افزایش تولید کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر دفتر مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور، در 63 کشور مشغول فعالیت است، امیدواریم با استفاده از این ظرفیت بتوانیم کمکی در افزایش صادرات تولیدات محصولات ایرانی را در خارج از کشور داشته باشیم.

حلاج زاده در پایان گفت: کلیه تولیدکنندگانی که ظرفیت صادرات کالا دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر مرکز مشاوره خدمات ایرانیان خارج از کشور، بر کمک ما در بحث صادرات کالایشان حساب کنند.

خاطرنشان می‌شود نخستین نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» به همت انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم از 30 آبان‌ماه آغاز شده و تا 3 آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی قم ادامه دارد.

پایان پیام/ 78033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول