اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اکونومیست: اکثریت آمریکایی ها از برقراری آتش بس در غزه و اوکراین حمایت می کنند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا خواستار برقراری آتش بس هم در غزه و هم در اوکراین هستند.

اکونومیست: اکثریت آمریکایی ها از برقراری آتش بس در غزه و اوکراین حمایت می کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر مردم ایالات متحده آمریکا از برقراری آتش‌بس در غزه و اوکراین حمایت می‌کنند.

نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده توسط اکونومیست و موسسه You Gov که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که مردم آمریکا به طور قاطع از برقراری آتش‌بس هم در جریان درگیری‌های اوکراین و هم در جریان درگیری‌های غزه حمایت می‌کنند.

به گزارش «راشاتودی»، با وجود آنکه شمار جان باختگان فلسطینی تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی بسیار بالاتر از مجموع افراد کشته شده در جنگ میان روسیه و اوکراین برآورد شده است، با این حال نتایج نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که اکثریت ساکنان ایالات متحده آمریکا بر این باورند که رژیم صهیونیستی کمتر از روسیه غیرنظامیان را در طی جنگ هدف حملاتش قرار می‌دهد.

طبق نتایج این نظرسنجی، از هر ده آمریکایی، هفت نفرشان به شدت و یا تا حدودی از برقراری آتش بس در جنگ روسیه و اوکراین حمایت می‌کنند و ۴۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی قویا موافق برقراری آتش‌بس در اوکراین هستند. در این میان تنها ۹ درصد از مردم آمریکا مخالف برقراری آتش بس در اوکراین هستند و موافقند جنگ بین دو کشور همچنان ادامه پیدا کند.

در این نظرسنجی میزان تمایل به پایان دادن خصومت‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی در بین آمریکایی‌ها کمتر از جنگ اوکراین بوده با این حال ۶۳ درصد از آمریکایی از برقراری آتش‌بس میان حماس و تل‌آویو حمایت کرده و در عین حال ۲۰ درصدشان مخالف چنین نتیجه‌ای هستند.

همچنین از مردم در مورد استنباط آنها از تاکتیک های نظامی مورد استفاده روسیه و رژیم صهیونیستی و اینکه آیا حملات آنها بیشتر به سمت اهداف نظامی بوده و یا غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند نیز سوال شد. در هر دو مورد شرکت کنندگان ادعا کرده‌اند که هرگز عمدا حمله‌ای به غیرنظامیان صورت نگرفته است.

در مورد روسیه، بین ۲۸ درصد از مردم عنوان کرده‌اند که «برخی» از حملات اهداف نظامی را نشانه گرفته است و۲۰ درصد از شرکت کنندگان گفته اند «نیمی» از این حملات، اهداف نظامی بوده است.  این میزان در بین مردم رژیم صهیونیستی به ترتیب ۱۳ درصد و ۱۴ درصد بوده است. در عین حال، تنها 5 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عنوان کرده‌اند تمام حملات روسیه به سمت اهداف نظامی بوده و این رقم برای رژیم صهیونیستی ۱۸ درصد بوده است.

طبق گزارش‌های سازمان ملل از ابتدای درگیری میان اوکراین و روسیه، بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی کشته شده‌اند و از این تعداد بیش از ۵۶۰ نفرشان کودکان هر دو کشور بوده‌اند.

این در حالی است که به گفته مقامات فلسطینی از آغاز حملات ۷ اکتبر میان حماس و نیروهای رژیم صهیونیستی، بیش از چهارده‌ هزار غیرنظامی از جمله ۵ هزار و ۵۰۰ کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه به تعداد کشته‌شدگان در جنگ غزه اشاره کرده و سطح خشونتی را که غیرنظامیان در منطقه با آن از جانب رژیم صهیونیستی مواجه هستند را به شدت محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی تمامی تلفات غیرنظامیان را به گردن حماس انداخته و این گروه را در ادعایی غیرثابت شده به استفاده ازغیرنظامیان فلسطینی‌ به عنوان سپر انسانی در جنگ با این رژیم متهم کرده است.

در جریان این نظرسنجی ۶۴ درصد از شرکت کنندگان به جای روسیه با اوکراین همدردی کرده‌اند و ۳۹ درصد هم به جای فلسطین از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند. علاوه بر این ۳۷ درصد از مردم اوکراین بر این باورند که هیچ یک از طرف های درگیر جنگ اوکراین در این درگیری ها پیروز نشده‌اند و ۲۶ درصد دیگر هم نظری در این زمینه ندارند.

پایان پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول