اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران فرآیندی طولانی داشت و ابتدا ۱۰۰ شهر در این فرآیند حضور داشتند که در نهایت سمنان به‌ این عنوان دست یافت.

سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز در آئین رسمی اعطای لوح پایتختی کتاب ایران به سمنان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران سبب رونق فعالیت‌های فرهنگی در این استان می‌شود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه بیان کرد: به مردم سمنان بابت کسب این عنوان ملی و مهم تبریک عرض می‌کنیم؛ این عنوان بسیار اهمیت دارد و برازنده تلاش‌ها و کوشش‌های فرهنگی مردم و مسؤولان استان سمنان است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: احراز عنوان پایتخت کتاب ایران، سمنان را در مسیر رونق فرهنگی قرار می‌دهد و این عنوان برای تمام شهرها و روستاهای این استان باید نمود داشته باشد.

احمدوند اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی در استان سمنان از این به بعد باید با شتاب و رونق بیشتری پیگیری شود و این عنوان سبب می‌شود تا شاهد بروز و درخشش مردم این استان در ابعاد مختلف فرهنگی باشیم و این نقش‌آفرینی‌ها بسیار بیشتر از گذشته خواهد بود.

وی با قدردانی از حمایت‌های مسؤولان استان سمنان برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران، به حمایت‌های مهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا اشاره کرد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌افزایی و همکاری خوبی بین همه گروه‌های مردمی، مسؤولان و فرهنگ‌دوستان سمنان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران وجود داشت.

احمدوند افزود: در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی شد تا این عنوان به سمنان اختصاص یابد و اشتیاق عمومی نیز در مردم این استان در بازدیدها مشاهده می‌شد.

وی تصریح کرد: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران فرآیندی طولانی داشت و ابتدا ۱۰۰ شهر در این فرآیند حضور داشتند که در نهایت پنج شهر به مرحله نهایی راه یافتند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: همه شهرها ارزیابی شدند و داوران برنامه‌ها را موردبررسی قرار دادند و در نهایت سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول