اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یادواره 30 شهید «جاورده» و خاطره‌ای از رشادت چاروسایی‌ها در عملیات کربلا+تصویر

یادواره 30 شهید جاورده با بیان خاطراتی از رشادت چاروسایی‌ها در عملیات‌های دفاع مقدس برگزار شد.

یادواره 30 شهید «جاورده» و خاطره‌ای از رشادت چاروسایی‌ها در عملیات کربلا+تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، با حضور اقشار مردم، مسوولان، خانواده شهدا و نسل جوان یادواره 30 شهید دهستان جاورده چاروسا برگزار شد.

در این یادواره برنامه های مختلف از جمله سرود، پخش کلیپ از شهدا و فرزندان شهدا سخنرانی و مداحی و همچنین روایت گری از یادگاران هشت سال اجرا شد.

این یادواره از سوی حوزه مقاومت بسیج جاورده، مردم و مسوولان این منطقه برگزار شد.

در این مراسم از بسیجیان دهستان جاورده تجلیل شد.
 


حجت الاسلام حیدرخواه امام  جمعه قلعه رئیسی در این مراسم با بیان اینکه شهدا نماد امنیت و آرامش ما هستند و باید خود را قدردان شهدا و خانواده آنها بدانیم عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا موجب زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
 


امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم بیان کرد: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است.
 


وی افزود: امروزه یاد و خاطره شهدا را زنده کردن کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره ها باعث می شود که رشادت ها و جانفشانی های شهدا برای نسل جدید بازگو شود تا شهدا برای نسلها شناخته شوند.

در ادامه ارشیا رئیس شورای دهستان جاورده در این مراسم با تقدیر از برگزاری این یادواره عنوان کرد: حقیقتا شهدا زنده های جاویدان هستند که لحظه به لحظه زندگی ما را مشاهده می کنند و انتظار آنها از ما این است که راه آنها را با اخلاص ادامه دهیم و از آرمان های انقلاب اسلامی محافظت کنیم.
 


ارشیا به مشکلات دهستان جاورده پرداخت و خواستار همکاری بنیاد مسکن و راهداری جهت بازگشایی و اجرای بلوار در ورودی دهستان جاورده شد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه، ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد گفت: شهدا فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و ولایت مداری را برای ما به ارمغان آوردند.
 


شریفی افزود: در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر رزمندگان اسلام موفق به آزادسازی بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از سرزمین کشورمان شدند.

حسنعلی داشنی از یادگاران هشت سال دفاع در این مراسم به بیان خاطراتی از شهدا پرداخت.

علی مردان روستا فرمانده هشت سال مقدس در تیپ 48 فتح در این مراسم با بیان اینکه برگزاری این چنین یادواره هایی زنده نگه داشتن هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان است تصریح کرد: شهدا نماد قدرت اخلاص و صداقت بودند هر گاه اسمی از مردانگی می‌شود این شهدا هستند که حرف اول را می زنند.

 

 

وی از نقش شهدا و جانبازان و نیروهای اعزامی از چاروسا در جنگ تحمیلی  گفت:  

حقیقتا نیروهای اعزامی از چاروسا با دلاوری های خود نقش زیادی در پیروزی های زمان جنگ  در گردانهایی که فرمانده بودم داشتند و به جرات می گویم اگر بچه های چاروسا در کربلای 10 نبودند شکست می خوردیم و بچه های این منطقه توانمند و با تعصب و شکست ناپذیر بودند و از همین جا به مادران آنها به خاطر پرورش چنین فرزندانی تبریک می گویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول